کد خبر: 167594
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۱:۰۰
| |

نظر ناشران درباره استقبال مردم از نمایشگاه کتاب

نخستین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که ناشران استقبال مردمی را با توجه به تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب دیدند.

نظر ناشران درباره استقبال مردم از نمایشگاه کتاب
کد خبر: 167594
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بازگشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دو سال هجرت به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به مصلا مهم‌ترین حواشی قبل از برگزاری برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

هزار و 147 ناشر عمومی، 113 ناشر آموزشی، 228 ناشر کودک و نوجوان در این دوره حضور دارند در فضا 130 هزار مترمربع از مصلا جانمایی شده‌‌اند.

ناشران در نخستین روز از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور به گفته محسن جوادی؛ رئیس سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استقبال دور از انتظاری را تجربه کردند.

حسین صفری؛ مدیر کمیته اجرایی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران،‌ نیز درباره حضور بازدید‌کنندگان به غرفه‌های شلوغ بخش ناشران کودک و نوجوان اشاره کرد. اظهار‌نظر این دو مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان استقبال کتاب‌دوستان از نمایشگاه کتاب بعد از کش و قوس‌های فراوان درباره آمادگی مصلا برای میزبانی از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور بعد از دو دوره از سوی برخی از ناشران عمومی نیز تکرار شد.

ریحانه بخش؛ مدیرغرفه «آوند دانش» درباره میزان استقبال، حضور مردم را قابل توجه اعلام کرد و ادامه داد که هرچند نخستین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تعطیل رسمی بود اما حضور مردم پررنگ بود.

نزدیکی مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با مرکز شهر مهم‌ترین دلیل حضور پرشور مردم از نمایشگاه کتاب است.

غلامرضا نادری‌پور؛ مدیرمسئول انتشارات اسلامیه معتقد است که شهر آفتاب به دلیل ارزانی رفت و آمد برای ناشران مکان بهتری برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است. وی امید‌وار است که روز‌های آینده میزان استقبال افزایش پیدا کند.

پرویز بیگی؛ مدیرمسئول انتشارات «فصل پنجم» تاکید دارد با توجه به تعطیلی روز نخست اسقبال مردم چشم‌گیر بود. وی همچنین تاکید دارد که این دوره ازس نمایشگاه جبران مافات باشد. این فعال حوزه نشر معتقد است که برگزاری دو دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب چندان به نفع ناشران و مخاطبان نبود.

بیگی تاکید دارد که مهم‌ترین و نخستین دلیل استقبال مردم از این دوره از جابه‌جایی مکان نمایشگاه است. بیگی گفت که مصلا بهترین مکان برگزاری نمایشگاه است؛ چراکه وسایل حمل‌و‌نقل از‌جمله مترو و اتوبوس و تاکسی زمینه آسایشس مردم را فراهم کرده است.

مدیرمسئول انتشارات فصل پنجم آشنایی مردم با بافت مصلا را یکی دیگر از دلایل استقبال مردم از نمایشگاه دانست. اعتبار و مرکزیت مصلا از نظر بیگی مهم‌ترین مزیت‌های مصلا برای میزبانی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
این فعال حوزه نشر ایجاد امکانات رفاهی برای افراد کم توان از‌جمله جانبازان و معلولان و حتی افراد مسن علاقه‌مند کتاب را برای افزایش مخاطبان کتاب پیشنهاد کرد.

توجه به چیدمان شهری برای استراحت بازدیدکنندگان پیشنهاد دیگر بیگی است این فعال حوزه نشر معتقد است که احترام مخاطب کتاب احترام به کتاب است.

حمید‌رضا صالحی؛ مدیرمسئول انتشارات معین نیز استقبال روز نخست از نمایشگاه را قابل توجه ارزیابی می‌کند و معتقد است که برای برگزایر بهتر و ایجاد نظم بیشتر بهتر است که ناشران براساس موضوع کتاب‌هایی که منتشر می‌کنند چیدمان شوند. وی ابراز امید‌واری می‌کند که نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مکانی با تعریف نمایشگاهی برگزار شود.

منبع: ایبنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها