کد خبر: 166318
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

معرفی بهترین‌های تلویزیون در نوروز 97

اختتامیه جشنواره «سین سیما» با معرفی بهترین برنامه‌های تلویزیون در نوروز سال 97 و معرفی سریال پایتخت5 به عنوان بهترین برنامه توسط مردم برگزار شد.

معرفی بهترین‌های تلویزیون در نوروز 97
کد خبر: 166318
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین اختتامیه جشنواره «سین سیما» با حضور هنرمندان و مدیران سازمان صداوسیما امشب اول اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم مراسم عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما و مرتضی میرباقری معاون سیما حضور دارند.


اجرای این مراسم را رضا رشیدپور بر عهده داشت که در ابتدای مراسم حضور هنرمندان و چهره‌ها را به این مراسم خوشامد گفت.


مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در ابتدای مراسم بیان کرد: برنامه‌های نوروزی در سال 97 بدون شک پربیننده‌ترین و پرشنونده‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون بودند. نوروز 97 یکی از پررونق‌ترین‌های تلویزیون بود که از حیث تعدد و تنوع برنامه‌ها، بیشترین میزان رضایت مخاطب را داشتیم.


وی ادامه داد: آخرین نظرسنجی ما که دو هفته بعد از پخش برنامه‌های نوروزی شکل گرفت نشان داد که برنامه‌های نوروزی حدود 86/7 درصد مخاطب و بیش از 90 درصد رضایت مخاطبان را جلب کرد. این میان سریال «پایتخت» بیش از 92 درصد و «دورهمی» بیش از 90 درصد رضایت مردم را جذب کرد.


معاون سیمای رسانه ملی عنوان کرد: جلب رضایت در چنین ترازی از موارد نادر است. جلب رضایت مخاطب پیش نیاز اساسی هر نوع ابتکار و خلاقیت است. ما به هر میزان که موفق شویم افکار عمومی را راضی نگه داریم گره‌گشایی در مسایل مختلف زندگی برای مردم بهتر صورت می‌گیرد.


میرباقری تصریح کرد: امیدوار هستیم برنامه‌های نوروزی و بهاری ما که اینگونه آغاز شد نوید سالی پر برکت را بدهد. در صداوسیما مرسوم است برای اینکه بدانیم مخاطبش چه نظری دارد نظرسنجی‌های علمی ترتیب می‌دهیم که امسال علاوه بر نظرسنجی‌های علمی و تحلیلی، نظرسنجی‌های تعاملی هم داشتیم که از جمله آن حدود 19 و نیم میلیون آرای مردمی درباره برنامه‌های نوروزی است.


وی در پایان سخنانش گفت: ما در نظر داشتیم از بعضی دوستان و شبکه‌ها که تلاش بیشتری داشتند بیشتر تجلیل کنیم اما نخواستیم این جلسه را به تجلیل مدیران خود اختصاص دهیم.


علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ‌ در این شب‌ها نباید زیاد صحبت کرد و باید بیشتر از هنرمندان تقدیر کرد.


وی با اشاره به سریال «پایتخت 5» گفت: شما در سریال پایتخت نمونه‌ای جنگ با داعش را دیدید و چگونگی به هم ریختگی زندگی عادی مردم را به نظاره نشستید. شهیدان ما با اقتدار جنگیدند تا نگذارند پای داعش به کشور ما باز شود.


علی عسگری گفت: از این بابت خوشحالیم که سازمان صداوسیما توانست با کمک هنرمندان، مدیران رسانه و سازندگان این صمیمت و نشاط را برای مردم ما به ارمغان آورد و حال مردم را خوب کند. رسانه ملی جایگاهی است که می‌تواند با کمک هنرمندان زمینه رشد و ارتقای فرهنگ را فراهم کند.


رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: ‌ما افتخار می‌کنیم و همه شما و زحماتتان را پاس می‌داریم رسانه ملی در شرایط سختی به اینجا رسید تا 83 درصد مخاطب جذب کند و همه دارایی‌ ما مردم هستند. ما در شرایط سختی برنامه‌سازی می‌کنیم که رقبا و دشمنان فراوانی داریم. وقتی پدیده‌ای گل می‌کند و مثل پایتخت با میزانی بیش از 70 درصد دیده می‌شود در این رقابت معنای دیگری می‌دهد.


وی افزود: در شرایطی که 290 شبکه ماهواره‌ای در حال تلاشند تا صداوسیما بین مردم کمتر نفوذ کند، ما به اینجا رسیدیم و از این بابت خوشحالیم. سازندگان ما با هوشمندی به میدان آمدند و توانستند چنین موفقیتی را رقم بزنند.


علی عسگری ادامه داد: در مسیر رسانه‌ای هم رسانه و هم تعهد علم و دانش مهم است که به جهت‌دهی انسان‌ها پایبند است. آنهایی که اهل علم هستند می‌بینند که اثرات این موضوع باقی خواهد ماند. ضمن اینکه روی نشاط مردم اثرات خود را را می‌گذارد.


وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم ان‌شاءالله دوستان ما در سال 97 بتوانند بهتر از گذشته کار کنند و بتوانیم در برنامه‌هایمان شاهد رشد و شکوفایی باشیم. امیدواریم بتوانیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش حمایت از کالای ایرانی قدم برداریم ملتی که سازنده است با کشورهایی که تولیدکننده نیستند تفاوت‌های بسیاری دارند.


داریوش اسدزاده، بهرام شاه محمدلو، پژمان بازغی، محمد سلوکی، بهنام تشکر، لاله اسکندری، سیروس مقدم، علیرضا خمسه، الهام غفوری، علیرام نورایی، افشین زی نوری، عذرا وکیلی، مریم نشیبا از جمله هنرمندان رادیو و تلویزیون و همچنین محمد احسانی، ناصر کریمان، سیدفضل الله شریعت پناهی از جمله مدیران صداوسیما هستند که در این مراسم حضور یافته‌اند.


منبع: سلام پرس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها