کد خبر: 165926
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

راهنمای ثبت‌نام بن کتاب نمایشگاه 97

برای آشنایی بیشتر متقاضیان دریافت بن کارت خرید کتاب 3 روش معرفی‌شده برای خرید بن کارت را برای آشنایی بیشتر و بهبود روند ثبت نام معرفی می‌کنیم.

راهنمای ثبت‌نام بن کتاب نمایشگاه 97
کد خبر: 165926
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| برای آشنایی بیشتر متقاضیان دریافت بن کارت خرید کتاب 3 روش معرفی شده برای خرید بن کارت را برای آشنایی بیشتر و بهبود روند ثبت نام به اشتراک می‌گذاریم.

روش اول صدور از طریق کارت ملی هوشمند

با توجه به قابلیت های موجود در کارت ملی هوشمند، بانک شهر به عنوان بانک پیشگام در حوزه ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک، اقدام به استفاده از این پتانسیل در ارائه خدمات بانکی به متقاضیان دریافت بن کارت در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نموده است. با استفاده از این روش، پس از تخصیص اعتبار به دارندگان کارت ملی هوشمند، با همکاری شرکت آسان پرداخت، امکان انجام تراکنش خرید صرفا با در دست داشتن کارت ملی هوشمند بر روی پایانه های فروشگاهی (POS) بدون نیاز به حضور کارت بانکی صورت می گیرد.

فرایند ثبت نام


متقاضیان استفاده از این روش در گام اول صرفا باید دارای کارت ملی هوشمند باشند. سپس در زمان ثبت نام در سامانه ثبت نام bon.tibf.ir می بایست نحوه ی دریافت بن کارت خود را از بین گزینه های (کارت ملی هوشمند، فناوری NFC، کارت فیزیکی) انتخاب نمایند، که در اینجا انتخاب گزینه کارت ملی هوشمند مد نظر می باشد.


نکته مهم: با توجه به اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه، اطلاعات مربوط به رمز اعتبار از طریق پیامک به شماره تلفن همراه فرد متقاضی مندرج در سامانه ارسال می گردد، لزوم دقت در ثبت شماره موبایل صحیح و متعلق به خود متقاضی در هنگام تکمیل فرآیند ثبت نام الزامی است.


فرآیند توزیع و تحویل


با عنایت به اینکه در این مدل نیازی به استفاده از بن کارت بانکی نیست، فرآیند تحویل و توزیع صرفا با ارسال پیامک اطلاعات رمز اعتبار متقاضی به شماره موبایل مندرج در سامانه ایشان خاتمه می پذیرد. البته به اطلاع می‌رساند متقاضیان محترم استفاده از کارت ملی هوشمند در هر بازه از زمان شروع نمایشگاه در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه حضوری و بهمراه داشتن اصل مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه) خویش نسبت به تحویل بن کارت فیزیکی از شعب، باجه های بانکی و همچنین دستگاههای وب کیوسک مستقر در کیوسکهای شهرنت بانک شهر اقدام نمایند.

فرآیند انجام تراکنش


متقاضیان محترم استفاده از کارت ملی هوشمند، الزاما فقط با بهمراه داشتن فیزیک کارت ملی هوشمند خویش و مراجعه به محل نمایشگاه قادر به انجام تراکنش به شرح ذیل می‌باشند: پس از مراجعه به غرف فروش کتاب، کافی است کارت ملی هوشمند خود را از محل تعبیه شده بر روی دستگاه POS (پایانه فروشگاهی) وارد نموده، آنگاه پس از پردازش اطلاعات دریافتی کارت ملی، همانند فرآیندهای عادی انجام تراکنش از طریق دستگاه کارتخوان، با ورود رمز صحیح (رمزی که در قسمت قبل نحوه دریافت آن اشاره گردید) تراکنش انجام می پذیرد.

روش دوم سفارش بن کارت خرید کتاب

با استفاده از این روش، پرداخت صرفا از طریق تلفن همراه بر روی پایانه‌های فروشگاهی (POS) شرکت آسان پرداخت و بدون نیاز به حضور کارت بانکی صورت می گیرد. با توجه به قابلیتها و محدودیتهای موجود در سیستم عاملهای مختلف تلفن همراه، ارائه این سرویس به روش پرداخت از طریق فناوری NFC صورت می پذیرد. در این مدل نیز به منظور انجام تراکنش نیاز به رعایت الزامات ذیل است که ضروری ست کلیه متقاضیان اقدام به مطالعه دقیق بندهای ذکر شده نمایند:

الزامات انجام تراکنش از طریق فناوری NFC

  • سیستم عامل تلفن همراه باید اندروید و با ورژن 4.4 به بالا باشد.گوشی تلفن همراه باید مجهز به تکنولوژی NFC باشد. (د
  • در هنگام انجام تراکنش بایدNFC گوشی در وضعیت روشن و یا فعال باشد)نرم
  • نافزار "همراه شهر" بانک شهر باید بر روی گوشی تلفن همراه نصب باشد
  • بخش NFC نرم افزار همراه شهر نصب شده بر روی گوشی باید فعال گردد.
  • لیست کارت‌ها باید در بخش NFC همراه شهر اضافه گردند.
  • شماره تلفن موجود باید حتما شماره تلفنی باشد که هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نام وارد شده است.
  • در هنگام انجام تراکنش، نیازی به اتصال به اینترنت نمی باشد

فرآیند ثبت نام


متقاضیان استفاده از این روش در گام اول باتوجه به نوع سیستم عامل تلفن همراه خود صرفا الزاماتی که به آن اشاره گردیده است را رعایت نمایند، سپس در زمان ثبت نام درسامانه ثبت نام می بایست نحوه ی دریافت بن کارت خود را از بین گزینه های(کارت ملی هوشمند، فناوری NFC، کارت فیزیکی) انتخاب نمایند، که در اینجا صرفا انتخاب گزینه فناوری NFC مد نظر می باشد

نکته مهم: با توجه به اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه ثبت نام اطلاعات مربوط به رمز اعتبار از طریق پیامک به شماره موبایل مندرج در سامانه ارسال می گردد، لذا لزوم دقت در ثبت شماره موبایل صحیح در هنگام تکمیل فرآیند ثبت نام الزامی است.

انجام تراکنش از طریق فناوری NFC

  1. فرایند نصب و فعالسازی نرم افزار همراه شهر
  2. فرایند فعالسازی بخش "پرداخت از طریق NFC" در نرم افزار همراه شهر
  3. فرایند اضافه نمودن کارت در بخش NFC نرم افزار همراه شهر
  4. فرایند انجام تراکنش از طریق فناوری NFC بر روی پایانه فروشگاهی (POS)

روش سوم صدور فیزیکی کارت بانکی

فرآیند ثبت نام

متقاضیان استفاده از این روش در زمان ثبت نام در سامانه ثبت نام می بایست نحوه ی دریافت بن کارت خود را از بین گزینه های (کارت ملی هوشمند، فناوری NFC، کارت فیزیکی) انتخاب نمایند، که در اینجا صرفا انتخاب گزینه صدور فیزیکی بن کارت مد نظر می‌باشد.

نکته مهم: با توجه به اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه ثبت نام، شعب بانک شهر جهت صدور و تحویل کارت به مشتریان اقدام به استعلام از ثبت احوال می نمایند، لذا لزوم دقت در ثبت کد ملی صحیح در هنگام تکمیل فرآیند ثبت نام الزامی است.

فرآیند توزیع و تحویل


پس از اتمام زمان تعیین شده برای ثبت نام جهت دریافت بن کارت نمایشگاه کتاب تهران و بسته شدن سامانه، با فرارسیدن زمان توزیع و تحویل بن کارت، متقاضیان محترمی که در زمان ثبت نام روش دریافت بن کارت فیزیکی را انتخاب نموده اند، می توانند با در دست داشتن اصل مدارک هویتی خویش از طریق مراجعه به شعب بانک شهر که در زمان ثبت نام در سامانه انتخاب نموده اند، یا ترمینال های وب کیوسک مستقر در شعب شهرنت بانک شهر در سراسر کشور اقدام به دریافت بن کارت خود نمایند.

فرآیند انجام تراکنش


متقاضیان محترم می توانند با استفاده از این کارت ها از تمامی پایانه های فروشگاهی نصب شده در غرفه های مستقر در نمایشگاه کتاب همانند سایر کارت های شتابی استفاده نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها