کد خبر: 780111
|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷ ۱۸:۰۲:۵۶
| |

قالیباف: پایان جنگ در لبنان، بند اول تفاهم نامه بین ایران و آمریکا است

رئیس مجلس در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس لبنان: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.

قالیباف: پایان جنگ در لبنان، بند اول تفاهم نامه بین ایران و آمریکا است
کد خبر: 780111
|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷ ۱۸:۰۲:۵۶

هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

در گفتگوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با قدردانی از­مواضع جمهوری اسلامی ایران و هیئت مذاکره کننده ایران: 

­آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است اما دشمن صهیونیستی تلاش می کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند

تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی(ع) می فرمایند فتنه بدتر از قتل است.

 قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی­ تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست "واحد کنترل منازعه" برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

 

برای مطالعه و بررسی آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال اعتمادآنلاین در «روبیکا» و «بله» مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

خواندنی ها