کد خبر: 661124
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ ۱۹:۳۷:۰۶
| |

تشییع شهدای خدمت در ایران؛ تیتر یک رسانه‌های جهان

رسانه‌های بین‌المللی حضور مردم ایران در بدرقه شهدای خدمت را به‌صورت ویژه پوشش دادند و برخی از رسانه‌های غربی نیز ناچار شدند به این حضور گسترده اعتراف کنند.

تشییع شهدای خدمت در ایران؛ تیتر یک رسانه‌های جهان
کد خبر: 661124
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ ۱۹:۳۷:۰۶

رسانه‌های بین‌المللی حضور مردم ایران در بدرقه شهدای خدمت را به‌صورت ویژه پوشش دادند و برخی از رسانه‌های غربی نیز ناچار شدند به این حضور گسترده اعتراف کنند.

به گزارش ایسنا، تشییع پیکرهای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، با حضور کم‌نظیر مردم ایران برگزار شد و این حضور در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشت.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد هزاران نفر از مردم ایران در شهر مشهد، در مراسم تشییع رئیس‌جمهور رئیسی شرکت کردند و خیابان‌های این شهر مملو از عزاداران بود.

این رسانه انگلیسی همچنین به حضور هزاران نفری مردم ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه هم روز پنجشنبه گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران به خیابان‌ها آمدند تا با رئیس‌جمهور رئیسی وداع کنند.

این رسانه غربی همچنین به جمله «آمدم ای شاه پناهم بده» که بر سقف خودرو حامل پیکرهای شهدا نقش بسته بود، اشاره کرد.

تشییع پیکر شهدا در مشهد

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از حضور صدها هزار نفری مردم ایران در مراسم تشییع پیکرهای شهدا در مشهد نوشت.

این رسانه همچنین نوشت رئیسی اولین سیاستمدار بلندپایه ایرانی است که در حرم امام رضا (ع) دفن می‌شود که این افتخاری بزرگ برای او است.

تشییع باشکوه شهدای خدمت در شهرهای تهران، قم، تبریز و دیگر نقاط ایران هم بازتاب زیادی در رسانه‌های غربی داشت.

رسانه دولتی انگلیسی بی‌بی‌سی هم که سابقه تاریخی در انتشار روایت‌های مخدوش از ایران دارد، مجبور شد به حضور «هزاران نفری» مردم ایران در مراسم تبریز که روز سه‌شنبه برگزار شد، اعتراف کند.

تیتر بی‌بی‌سی از حضور هزاران ایرانی در مراسم تشییع رئیس‌جمهور

رسانه‌های عربی نیز حضور باشکوه مردم ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت را به‌صورت گسترده ای پوشش دادند.

شبکه لبنانی المیادین هم در پوشش زنده خود از مراسم امروز، گزارش داد مردم ایران میلیونی به خیابان‌های مشهد آمدند تا با رئیس‌جمهور شهید وداع کنند.

شبکه الجزیره به حضور مقام‌های ارشد بین‌المللی در مراسم ادای احترام به مقام شهدای خدمت اشاره و گزارش‌هایی را از مراسم‌های تهران و مشهد منتشر کرد.

خبرگزاری سوریه در گزارش خود از تشییع پیکر شهید رئیسی تا آرامگاه ابدی خود با حضور میلیون‌ها ایرانی اشاره کرد.

رسانه‌های بین‌المللی دیگر نظیر شبکه راشاتودی، خبرگزاری ریانووستی، خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه یورونیوز، شبکه الجزیره انگلیسی، روزنامه القدس العربی، شبکه المسیره، شبکه العربی، خبرگزاری آناتولی، شبکه تی‌آرتی و شبکه العربیه مراسم تشییع شهدای خدمت را پوشش دادند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها