کد خبر: 659610
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

اختصاص بودجه چند ۱۰ میلیاردی به حوزه علمیه یکی از علاقه‌مندان به مصباح‌یزدی در لویزان تهران!

روزنامه اعتماد نوشت: در این میان برخی ردیف‌هایی هم وجود دارند که بیشتر به ردیف‌های شخصی شبیه هستند؛ مثلا 50 میلیارد تومان برای «کمک به تکمیل ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین تهران (لویزان) ». این حوزه علمیه به ریاست «علیرضا تقوایی» سال 1388 تاسیس شده است.

اختصاص بودجه چند ۱۰ میلیاردی به حوزه علمیه یکی از علاقه‌مندان به مصباح‌یزدی در لویزان تهران!
کد خبر: 659610
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه اعتماد  ارقام و اعداد جداول  بودجه 1403 را بررسی کرده است. 

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است: 

در این میان برخی ردیف‌هایی هم وجود دارند که بیشتر به ردیف‌های شخصی شبیه هستند؛ مثلا 50 میلیارد تومان برای «کمک به تکمیل ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین تهران (لویزان) ». این حوزه علمیه به ریاست «علیرضا تقوایی» سال 1388 تاسیس شده است. او منصب حکومتی یا دولتی ندارد؛ اما اظهارنظرهای او نشان می‌دهد از مخالفان سرسخت دولت‌های حسن روحانی بوده و می‌تواند در زمره محافظه‌کاران تندرو قرار بگیرد.

تقوایی متولی این حوزه علمیه، سال 1394 برای انتخابات خبرگان رهبری نامزد شده بود اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد؛ او در این باره گفته بود: «آقا فرمودند از شورای نگهبان دفاع کنید. شورای نگهبان در این دوره، بنده را تایید صلاحیت نکردند، در صورتی که امتحان دوره قبل انتخابات خبرگان را قبول شده بودم و در این دوره، یک روز قبل از امتحان، خود آقای جنتی به من خبر داده بودند که شما قبولید و نیاز به آزمون مجدد ندارید؛ حتی ایشان با آقای مومن هم مشورت کرده بودند، لذا من هم نرفتم و وقتی که نرفتم، به بنده خبر دادند که رد شدید. اعتراض هم انجام شد، اما جوابی ندادند. با این حال، شورای نگهبان را قبول دارم و دعای‌شان می‌کنم و در مجامع عمومی نیز تاییدشان می‌کنم.»

او گفته بود که «ما به آقای جنتی صد درصد رای می‌دهیم. به آقای یزدی، به آقای مومن، به آقای مدرسی و سایر بزرگان جامعه مدرسین و شورای نگهبان رای می‌دهیم تا در دهان دشمن کوفته باشیم.»

او همچنین از علاقه‌مندان به مصباح‌یزدی است؛ در سخنانی پیش از انتخابات خبرگان رهبری در سال 94 گفته بود: «نورانیت و روحانیت واقعی در آیت‌الله مصباح‌یزدی وجود دارد و دست‌شان نیز مانند بعضی از افراد آلوده به حرام، آلوده نیست. آیت‌الله مصباح نه رانت‌خوار است و نه اختلاسی کرده است. آیت‌الله مصباح پاک و پاکیزه و طاهر هستند و ما صد در صد به وی رای می‌دهیم و در واقع عشق ما این است که به وی رای دهیم. رهبری نیز فرمودند که ایشان، ایدئولوگ نظام هستند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    الغارت و ملغارت

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها