کد خبر: 657935
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ۱۰:۲۳:۱۲
| |

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب:

رئیسی درک درستی از شرایط نداشت؛ خودش را برای جایگاهی که در اختیار دارد آماده نکرده بود

یک فعال و تحلیلگر سیاسی گفت: «مهم‌ترین مشکل آقای رئیسی این بود که درک درستی از شرایط نداشت. او نسبت به وضعیت کشور آشنایی کاملی نداشت و خود را برای جایگاهی که در اختیار دارد آماده نکرده بود و تصور می‌کرد می‌تواند با گماردن افرادی به عنوان کابینه دولت و ارائه دستوراتی کارها را پیش ببرد

رئیسی درک درستی از شرایط نداشت؛ خودش را برای جایگاهی که در اختیار دارد آماده نکرده بود
کد خبر: 657935
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ۱۰:۲۳:۱۲

دولت سیزدهم به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود و حالا می‌شود بررسی کرد که دولت رئیسی تا چه حد توانست به شعارهایش جامه عمل‌بپوشاند؟

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «مهم‌ترین مشکل آقای رئیسی این بود که درک درستی از شرایط نداشت. او نسبت به وضعیت کشور آشنایی کاملی نداشت و خود را برای جایگاهی که در اختیار دارد آماده نکرده بود و تصور می‌کرد می‌تواند با گماردن افرادی به عنوان کابینه دولت و ارائه دستوراتی کارها را پیش ببرد».

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی ظریفیان را در ادامه می خوانید:

 

  • کشور پیچیدگی‌های خاصی دارد و می‌بینیم که اکنون انباشتی از مشکلات وجود دارد. رفع این مشکلات نیاز به دانش و تخصص کافی در دولت داشت که نبود و تیم دولت متشکل از افرادی کارآزموده نبودند.
  • انکار نمی‌کنم که حتما در دولت تلاش‌هایی می‌شود اما واقعیت این است که دولت به زعم بسیاری از کارشناسان و حتی اصولگرایان‌ میانه‌رو توان لازم برای حل مشکلات را نداشت. بدون نگاه جناحی می‌گویم که شاخص‌های دولت در اکثر حوزه و حتی در حوزه مبارزه با فساد که شعار اصلی رئیس‌جمهور بود، نسبت به دولت قبل اصلا خوب نیست. حل مشکلات کشور نیاز به عزمی‌جدی دارد.
  • دولت باید با خودش تعیین تکلیف کند که موضعش در قبال سیاست‌های فرهنگی چیست، در حوزه بین‌المللی می‌خواهد چه کار کند، وضعیت تجارت بین‌المللی را چه خواهد کرد؟ تصمیمش درباره تورم و نرخ ارز چیست؟ درباره مهاجرت چه خواهد کرد و...تا وقتی تصمیمش را درباره همه اینها نگیرد، نمی‌تواند کار ویژه‌ای بکند.
  • جامعه ما ظرفیت‌های زیادی دارد. اگر اراده‌ای ملی شکل بگیرد و از آن سو دولت تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشد، می‌توان امید داشت که بعضی از مشکلات در همین یک سال و‌ خرده‌ای که عمر دولت باقی است، حل شوند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها