کد خبر: 657852
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ ۱۳:۵۰:۳۲
| |

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت و قوه قضائیه: لایحه حجاب و عفاف را پس بگیرید

یک نماینده مجلس گفت؛ وقتی لایحه ۹ ماده‌ای عفاف و حجاب تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته رفتار دولت و قوه قضاییه هم خیلی پذیرفتنی نیست. اگر واقعاً برداشت آنها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر آنها بوده، خیلی فرق کرده، قانون اینجا دست آنها را باز گذاشته و می توانند لایحه را پس بگیرند.

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت و قوه قضائیه: لایحه حجاب و عفاف را پس بگیرید
کد خبر: 657852
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ ۱۳:۵۰:۳۲

 غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با خبرآنلاین درباره مسائل روز گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • وقتی لایحه ۹ ماده‌ای عفاف و حجاب تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته رفتار دولت و قوه قضاییه هم خیلی پذیرفتنی نیست. اگر واقعاً برداشت آنها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر آنها بوده، خیلی فرق کرده، قانون اینجا دست آنها را باز گذاشته و می توانند لایحه را پس بگیرند.
  • در مورد تصمیمات و اقدامات مجلس امکان دارد بیشتر گلایه داشته باشم تا رضایت. به عبارت دیگر بیش از ۵۰ درصد تصمیماتی که در مجلس یازدهم گرفته شد یا فعالیت‌هایی که داشته رضایتبخش نبود.
  • تحقیق و تفحص یک اهرم نظارتی است. من نمی‌خواهم آن را زیر سوال ببرم، ولی بالاخره از هر وسیله‌ای سوءاستفاده می‌شود احتمال دارد از این اهرم تحقیق و تفحص هم سوءاستفاده شود که نمایندگان باید حواس خود را جمع کنند و در تصویب آن و رأیی که می‌دهند دقت کنند.
  • در روابط بین‌المللی دولت باید بحث تنش‌زدایی و لغو تحریم‌ها را جدی بگیرد.باید آن کسانی که با افکار خاصی آمدند و اینها را قفل زدند را کنار بگذارد، مسئله تحریم‌ها را حل کند، مسئله FATF، انتقال پول و جذب سرمایه خارجی برای کشور را باید حل کند، باید توسعه روابط، تنش‌زدایی‌ها و تعمیق روابط را جدی بگیرد. آن موقع می‌شود انتظار اتفاقات مثبت را داشت و قدم‌هایی رو به جلو برداشت.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها