کد خبر: 657418
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۳:۲۸
| |

سخنگوی پنتاگون:

جنگنده‌های آمریکا همچنان در منطقه می‌مانند تا در ماموریتهای احتمالی آتی شرکت کنند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: اسکادران‌های جت‌های جنگنده ارتش آمریکا که قبل از حمله ایران به اسرائیل، به خاورمیانه منتقل شده بودند، همچنان در منطقه می‌مانند تا در ماموریتهای احتمالی آتی شرکت کنند.

جنگنده‌های آمریکا همچنان در منطقه می‌مانند تا در ماموریتهای احتمالی آتی شرکت کنند
کد خبر: 657418
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۳:۲۸

رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: اسکادران‌های جت‌های جنگنده ارتش آمریکا که قبل از حمله ایران به اسرائیل، به خاورمیانه منتقل شده بودند، همچنان در منطقه می‌مانند تا در ماموریتهای احتمالی آتی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، رایدر همچنین گفت:  جت‌های جنگنده نیروی هوایی حاضر در منطقه و همچنین ناوهای نیروی دریایی در دریای مدیترانه، در ماموریت رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادها در حملات شنبه شب به اسرائیل شرکت داشتند.

سخنگوی پنتاگون در عین حال ادعاها مبنی بر اینکه ۹۹ درصد از پرتاب های انجام شده  توسط اسرائیل و شرکای آن رهگیری شده است، را تایید کرد اما گزارش های ادعایی مبنی بر شکست نیمی از پرتاب ها از زمین را تایید نکرد . او مدعی شد: جنگنده‌های آمریکا ۸۲ پهپاد ایرانی را در جریان حمله اخیر به اسرائیل، سرنگون کردند.

رایدر همچنین گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا  پس از حمله سه بار با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: رهبران آمریکا و اسرائیل در آخرین تماس دیروز خود، عملیات ترکیبی موفقیت‌آمیز ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و شرکای آنها برای دفاع از اسرائیل در برابر این حملات بی‌سابقه توسط ایران و گروههای نیابتی آن را بررسی کردند.

سخنگوی پنتاگون افزود: ایالات متحده آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، اما به انجام تمام اقدامات لازم برای دفاع از اسرائیل و نیروهای آمریکایی ادامه خواهیم داد. ما روز شنبه نشان دادیم،  توانایی و ظرفیت دفاع از اسرائیل و دفاع از نیروهای خود در منطقه را داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها