کد خبر: 656850
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۴ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

هشدار جدی آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی به مناطق حساس رفت‌وآمد نکنید

سفارت آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه به شهروندان خود نسبت به ترک بیت المقدس، تل‌آویو و بئرسبع هشدار داد، این هشدار به دلیل تشدید تنش در منطقه و در بحبوحه گزارش‌ها از حمله احتمالی ایران علیه اسرائیل داده شده است.

هشدار جدی آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی به مناطق حساس رفت‌وآمد نکنید
کد خبر: 656850
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۴ ۰۹:۵۰:۰۰

سفارت آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه به شهروندان خود نسبت به ترک بیت المقدس، تل‌آویو و بئرسبع هشدار داد، این هشدار به دلیل تشدید تنش در منطقه و در بحبوحه گزارش‌ها از حمله احتمالی ایران علیه رژیم صهیونیستی داده شده است.

به گزارش ایسنا، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای در وبگاه خود اعلام کرد به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کند که نیاز به احتیاط و افزایش آگاهی‌های امنیتی شخصی دارند، زیرا حوادث امنیتی اغلب بدون هشدار رخ می‌دهند. محیط امنیتی پیچیده باقی مانده و بسته به وضعیت سیاسی و اتفاقات اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند.

این سفارتخانه افزود: از باب هشدار شدید و احتیاط فراوان، کارمندان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده آنها از سفر شخصی به خارج از مناطق تل‌آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و حتی یهودا)، قدس و بئرسبع تا اطلاع ثانوی منع شده‌اند. کارمندان تنها مجازند برای مسافرت شخصی از بین این سه منطقه عبور کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «سفارت ایالات متحده در واکنش به حوادث امنیتی و بدون اطلاع قبلی، ممکن است کارمندان دولت آمریکا و اعضای خانواده آنها را از سفر به مناطق خاصی در اسرائیل (از جمله شهر قدیمی قدس) و کرانه باختری بازبدارد و از آن ممانعت کند.»

در بیانیه سفارت آمده است: «از شهروندان ایالات متحده خواسته می‌شود هنگام سفر به اسرائیل، کرانه باختری و غزه از راهنمایی‌های فعلی سفر و اطلاعات رسمی استفاده کنند که به شهروندان ایالات متحده توصیه می‌کند متوجه خطرات ادامه دار سفر به اسرائیل، کرانه باختری و غزه به دلیل وضعیت امنیتی و تشدید تنش‌های‌ منطقه‌ای باشند و همچنین هشدار درباره سفر به غزه وجود دارد.»

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در سکوی ایکس درباره واکنش احتمالی ایران به جنایت اخیر این رژیم در سوریه ادعا کرد: «در ماه‌های اخیر توان دفاعی چندلایه خود را بهبود بخشیده‌ایم که در طول جنگ مؤثر بوده و علاوه بر آمادگی هواپیماها در هوا، به هزاران رهگیری موفق نیز دست یافته‌ایم.»

این در حالی است که نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه بر لزوم واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق تاکید کرد و در پلتفرم ایکس گفت: ما بر لزوم پاسخگویی به حمله اسرائیل به کنسولگری‌مان در دمشق، پایتخت سوریه تاکید می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها