کد خبر: 655805
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ۱۹:۱۱:۱۲
| |

حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه؛ طبق آمار اولیه ۶ نفر به شهادت رسیده اند + عکس

ساختمان مورد هدف کنسولگری ایران و محل اقامت سفیر ایران در المزه دمشق بوده است. طبق آمار اولیه ۶ نفر بر اثر این حمله شهادت رسیده اند.

حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه؛ طبق آمار اولیه ۶ نفر  به شهادت رسیده اند + عکس
کد خبر: 655805
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ۱۹:۱۱:۱۲

 منابع خبری گزارش داده اند رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده است.

به گزارش تسنیم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب امروز ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

خبرنگار تسنیم در دمشق می‌گوید که احتمالاً 5 نفر در این حمله شهید شده‌اند. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است. 

سفیر ایران: اقدام اسرائیل پاسخ قاطع ما را همراه خواهد داشت

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق گفت: «این ساختمان با جنگنده های اف 35 و 6 موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم. رژیم صهیونیستی جرم و جنایت های زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است.»

وی اضافه کرد: «بعد از این همه جنایت در 6 ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.»

اکبری تصریح کرد: «تاکنون اواربرداری کامل انجام نشده و بین 5 تا 7 نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعدا منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلا نمیتوانیم اسامی را اعلام کنیم.»

دیدار وزیر خارجه سوریه با سفیر ایران در دمشق 

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه پس از حضور در سفارت ایران در دمشق با حسین اکبری، سفیر ایران دیدار کرد.  وزیر خارجه سوریه گفت: «ما شدیدا این حمله رژیم اسرائیل را محکوم میکنیم و می‌گوییم این رژیم هرگز نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تاثیر بگذارد.»

وی همچنین در مکالمه با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه کشورمان از سفارت ایران در دمشق جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

شهادت سردار زاهدی

المیادین نوشت که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیستها به دمشق به شهادت رسیده است.

توضیحات وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به مجاورت سفارت ایران 

وزارت دفاع سوریه تایید کرد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است. 

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است حدود ساعت 5 عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله اسرائیل 

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، هستند. 

ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر هدف تجاوز اسرائیل

العالم گفته هدف ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر در منطقه «المزه» در دمشق بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده‌ است سفیر ایران و خانواده ایشان در سلامت کامل هستند. 

صدور بیانیه رسمی سپاه پاسداران و اعلام اسامی شهدای حمله اسرائیل

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

جلسه فوری و شبانه شورای عالی امنیت ملی بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران + جزئیات

شورای عالی امنیت ملی شب گذشته و بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران جلسه ای فوری تشکیل داد.

به گزارش تسنیم و به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، پیرو جنایت جنگی دیگری از رژیم صهیونیستی علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک و به شهادت رساندن سردار سرلشگر پاسدار محمد رضا زاهدی، شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ شب گذشته در حضور رئیس‌جمهور و رئیس شورا تشکیل جلسه داد و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

احضار شبانه مقام سفارت سوئیس به وزارت خارجه؛ مخابره پیامی مهم به آمریکا درپی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوییس بعنوان حافظ منافع امریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد.

در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسراییل تبیین و مسئولیت دولت امریکا مورد تاکید قرار گرفت.

شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می‌دهد

دمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که امروز، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه جلسه‌ای برای بحث درباره حمله هوایی روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که پولیانسکی در پستی تلگرامی نوشت: پس از حمله هوایی اسراییل  به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ایرانی‌ها از شورای امنیت خواستند این اقدام را محکوم کند. پس از نامه ایران، ما خواستار تشکیل جلسه‌ علنی شورای امنیت شدیم.

آکسیوس به نقل از مقام آمریکایی؛ کاخ سفید در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نقشی نداشته، این تجاوز در همان دقایق آغازین بدون ارائه جزئیات اطلاع داده شد

یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید کاخ سفید در حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نقش نداشته و اسرائیل تنها در دقایق آغازین این عملیات متجاوزانه و بدون ارائه جزئیات به آن‌ها اطلاع داده است.

 

به گزارش انتخاب و سایر رسانه ها، در پی حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که آمریکا به ایران گفته است هیچ نقشی در این حمله و اطلاعات گسترده‌ای درباره یک ساختمان کنسولی مربوط به ایران در سوریه نداشته است.

 

حمله موشکی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها