کد خبر: 655625
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

احمد مازنی: صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند

جای کسی که معتقد باشد قانون اساسی باید کامل اجرا شود زندان است؟ افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم.

احمد مازنی: صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند
کد خبر: 655625
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ۱۶:۲۰:۰۰

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: اگر کسی معتقد باشد قانون اساسی باید کامل اجرا شود و چون کامل اجرا نمی‌شود به مقامات حکومتی نقد داشته باشد، آیا جای او زندان است؟!

به گزارش جماران، احمد مازنی بیان کرد اگر کسی بگوید که قانون اساسی باید بازنگری شود و با تغییر قانون اساسی در ساختار حکومت تغییر ایجاد شود، جای او زندان است؟ و یا اگر کسی نسبت به روش‌های اداره کشور در مجلس و قوه مجریه انتقاد داشته باشد و هشدار بدهد و نقدهای جدی که در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مطرح کند، اقدام علیه امنیت کشور انجام داده است؟

سلیقه‌های مختلفی که می‌توانستند در انتخابات، مذاکره و تعامل با دنیا مؤثر باشند؛ ما تمام آنها را به نوعی در عمل حذف کرده‌ایم. مشارکت به معنای واقعی کلمه با ایجاد فضای احساس تعلق ملی ایجاد می‌شود.

خود من شخصا معتقد به اجرای قانون اساسی هستم. اما خیلی‌ها هستند که می‌گویند قانون اساسی باید اصلاح شود؛ مثلا تکلیف حوزه قدرت در بخش رهبری و ریاست جمهوری باید بهتر و شفاف‌تر روشن شود و یا در مورد دو مجلسی بودن کشور اظهار نظر کنند. کسانی که این حرف‌ها را بزنند را که نباید زندان یا رد صلاحیت کنند. مثلا صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند. به نظر من این رفتارها ما را به اتحاد نمی‌رساند.

این روش حکمرانی باید اصلاح شود و به نظر من همچنان قدم اول گفت‌وگوی ملی است. یعنی تعبیر کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری فرمودند و همچنین در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نشست‌هایی با افراد جریان‌های سیاسی مختلف برگزار می‌شد. آن جلسات تکرار و رسمیت داده شود. رسانه ملی در ایام انتخابات افرادی را برای اظهار نظر می‌آورد که به صورت انتقادی حرف می‌زدند و گفت‌وگو می‌کردند. اینها صرفا برای فضای ایام انتخابات نباشد و برای همیشه باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها