کد خبر: 653839
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۳:۳۰:۳۹
| |

سرلشکر سلامی:

به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم؛ آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید از ابن سینا با 18 جلد کتاب قانون که صدها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد بن هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد.

به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم؛ آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید
کد خبر: 653839
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۳:۳۰:۳۹

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در همایش روایت چهل سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت‌: روز گذشته بعد از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از رویت گزارش‌ها صورت گرفت، شاهد بودیم معظم له فرمودند «که کار بزرگی صورت گرفته است و نباید متوقف شود، آفت کار‌های بزرگ فراغت است و آنچه را هم که بدست آمده به تدریج نابود می‌کند سعی کنید ضعف‌ها بر طرف شود و این میوه شیرین کار جهادی و علمی کام کشور و انقلاب را شیرین‌تر کند.»

وی افزود: این قضاوت بسیار ارزشمند برای دانشگاه طبیعتاً حاصل تلاش‌های مستمر همه فرماندهان و اساتید گرانقدر است که در یک نقطه به این شکل ظهور و تجلی پیدا کرده است.

سردارسلامی تصریح کرد: همچنین این موفقیت‌ها متکی بر اعتماد به نفس و روح الهام یافته از کلام امام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر ذهن و قلب اساتید نفوذ کرده است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید از ابن سینا با ۱۸ جلد کتاب قانون که صد‌ها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد بن هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد.

وی گفت: بن هیثم پیش از کپلر که قوانین سه گانه درمورد حرکت ذرات در میدان مرکزی و توصیف و تحلیل حرکت سیارات به دور خورشید را وضع کرد، این قوانین را کشف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها