کد خبر: 653770
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۰:۵۴:۰۸
| |

FATF و پالرمو نباید گروگان پولشویان و کاسبان تحریم باشد؛ در غار زندگی نمی‌کنیم که با دنیا رابطه نداشته باشیم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پیوستن کشور به اف‌ای‌تی‌اف و همینطور رفع تحریم‌ها نباید گروگان پولشویان و کاسبان تحریم باشد. مردم ایران در غار زندگی نمی‌کنند که محکوم به نداشتن روابط بین‌المللی اقتصادی، تجاری، پولی و بانکی با سایر کشورها باشند.

 FATF و پالرمو نباید گروگان پولشویان و کاسبان تحریم باشد؛ در غار زندگی نمی‌کنیم که با دنیا رابطه نداشته باشیم
کد خبر: 653770
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۰:۵۴:۰۸

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به نپوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف و عدم تصویب پالرمو به شدت اعتراض کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، استدلال مخالفین (اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو)  در صورتی می‌تواند قابل قبول باشد که ایران در صدر پولشوئی و تامین مالی تروریسم باشد. در آنصورت امکان این قبیل اقدامات را از دست خواهد داد و با مشکل مواجه خواهد شد ولی با توجه به اینکه مسئولان جمهوری اسلامی خود را به قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند می‌دانند، قطعاً پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها حامی تروریسم نیست بلکه همواره با تروریسم مبارزه می‌کند. کسانی باید از پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نگران باشند که مبتلا به پولشوئی و اقدامات تروریستی هستند. اگر افرادی در بعضی دستگاه‌ها وجود دارند که برای پر کردن جیب‌های خود مرتکب پولشوئی و سایر جرائم می‌شوند و مانند کاسبان تحریم، موانعی بر سر راه مبادلات اقتصادی، پولی و بانکی کشور در چارچوب قانونی به وجود می‌آورند، باید شناسائی و کنار زده شوند. علاوه بر این، این قبیل افراد که به خاطر کاسبی حرام خود، ضررهای زیادی به کشور و مردم وارد کرده و اقتصاد را دچار بحران کرده‌اند باید محاکمه و مجازات شوند.

این روزنامه تاکید کرده است: پیوستن کشور به اف‌ای‌تی‌اف و همینطور رفع تحریم‌ها نباید گروگان پولشویان و کاسبان تحریم باشد. مردم ایران در غار زندگی نمی‌کنند که محکوم به نداشتن روابط بین‌المللی اقتصادی، تجاری، پولی و بانکی با سایر کشورها باشند. ایران به برخورداری از روابط همه‌جانبه با کشورهای مختلف جهان و برقراری روابط اقتصادی، تجاری، پولی و بانکی نیاز دارد تا بتواند با استفاده از امکانات زیادی که دارد به بحران اقتصادی پایان دهد. ما کشوری ثروتمند داریم که اگر موانع ساخته شده توسط کاسبان تحریم و سایر عناصر فرصت‌طلب برداشته شوند، قطعاً می‌توانیم فقر را ریشه‌کن کنیم، رفاه همگانی را تامین نمائیم و در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری نائل شویم. وقت آن فرا رسیده است که غُل و زنجیرهائی که توسط کاسبان تحریم و فرصت‌طلبان و فرصت‌سوزان بر دست و پای اقتصاد و روابط بین‌الملل گذاشته شده شکسته شود و کشور از اسارت طرفداران غارنشینی آزاد گردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها