کد خبر: 653531
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۲۰:۴۰:۰۸
| |

مشارکت ۴۰درصدی به معنای قهر مردم از صندوق رای نیست؛ در کشورهای توسعه‌یافته هم وضع همین است!

روزنامه کیهان نوشت: ممکن است برای کشوری چون جمهوری اسلامی ایران که درصد مشارکت‌های بالای 70 و 80 درصدی را در انتخابات‌های خود تجربه کرده، مشارکت 41 درصدی چندان دلچسب نباشد. اما لازم است بدانیم درصد مشارکت در بسیاری از کشورهایی که خود را توسعه‌یافته و الگوی دموکراسی می‌دانند، بین 40 تا 60 در نوسان است.

مشارکت ۴۰درصدی به معنای قهر مردم از صندوق رای نیست؛ در کشورهای توسعه‌یافته هم وضع همین است!
کد خبر: 653531
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۲۰:۴۰:۰۸

روزنامه کیهان مدعی شده در کشورهای توسعه‌یافته آمار مشارکت انتخاباتی ۴۰ تا ۶۰ درصد است بنابراین مشارکت ۴۰ درصدی انتخابات ایران نشانه قهر مردم از صندوق رای نیست!

به گزارش کیهان، ممکن است برای کشوری چون جمهوری اسلامی ایران که درصد مشارکت‌های بالای 70 و 80 درصدی را در انتخابات‌های خود تجربه کرده، مشارکت 41 درصدی چندان دلچسب نباشد. اما لازم است بدانیم درصد مشارکت در بسیاری از کشورهایی که خود را توسعه‌یافته و الگوی دموکراسی می‌دانند، بین 40 تا 60 در نوسان است و در بسیاری از کشورهایی که آمار مشارکت 70 و 80 درصدی را تجربه می‌کنند – مانند استرالیا، بلژیک و برزیل- رای دادن در انتخابات اجباری است. بنابراین هرچند کاهش مشارکت در چند انتخابات اخیر یک هشدار است و باید به واکاوی علل آن پرداخت‌، اما خودحقیرپنداران و غرض‌ورزان حق ندارند بر مبنای این کاهش درصد‌، تحلیل‌های غیرواقعی ارائه کرده و از قهر مردم با نظام و امثالهم سخن بگویند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    مشارکت رسمی بدون در نظر گرفتن آرا سفید ،چهل و یک درصد است و به گفته یک منبع مطلع اگر این آرای باطله یا سفید کنار گذاشته شوند ، مشارکت به حد دوازده درصد خواهد رسید

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    گاز پیک‌نیکی دیگه بیشتر از این چاله را همنزن بوی گندش هرچی زدی را میپرونه وا از من گفتن از تو هم سرکشیدن چای نبات.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها