کد خبر: 653500
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

مقاومت بر سر ریاست قالیباف هست؛ اما بعید است یه این راحتی‌ها کنار برود

محمدصادق جوادی حصار نوشت: اگرچه مقاومت‌هایی بر سر ریاست محمدباقر قالیباف وجود دارد و این مقاومت‌ها تداوم خواهد داشت، اما بعید می‌دانم به راحتی بتوان قالیباف را از ریاست مجلس کنار گذاشت و حذف کرد.

مقاومت بر سر ریاست قالیباف هست؛ اما بعید است یه این راحتی‌ها کنار برود
کد خبر: 653500
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۸:۲۲:۰۰

محمدصادق جوادی حصار یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از ورود طیف‌های رادیکال به مجلس» دارد که در بخشی از آن آمده:شکل و شمایل اتفاقات سیاسی این چند ماه، پس از انتخابات و به فاصله انتخابات تا شروع مجلس دوازدهم بسیار تعیین‌کننده، افق‌گشا و تعیین‌کننده خواهد بود. معتقدم حتما مداخلاتی از مراکزی خارج از مجلس درخصوص شکل‌گیری هیات رییسه انجام می‌شود، همان‌طور که در دوره‌های قبلی هم چنین دستورات و توصیه‌هایی داده شده است.

اگرچه مقاومت‌هایی بر سر ریاست محمدباقر قالیباف وجود دارد و این مقاومت‌ها تداوم خواهد داشت، اما بعید می‌دانم به راحتی بتوان قالیباف را از ریاست مجلس کنار گذاشت و حذف کرد. گمان می‌کنم، میان سه نفری که بالاتر از قالیباف هستند، شخصیتی که بتواند مجلس را اداره کند، کمتر وجود دارد. گزینه‌های دیگری هم ممکن است طرح شوند، اما در حد و اندازه‌ای که اکثریت مجلس بتواند روی آن توافق کنند، نیستند. باید منتظر باشیم تا لابی‌ها و چانه‌زنی‌های پساانتخاباتی نمایان شوند تا پس از آن شفاف‌تر بتوان درباره چشم‌انداز مجلس آینده صحبت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • محمد علی محمدی م.ریحان ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    برای آنکه مداخلات از حالا بی اثر شوند، جنگ اعتبارنامه ها قبل از افتتاح مجلس جدید شروع خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها