کد خبر: 652847
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

زاکانی چه نقشی در حذف یاران قدیمی قالیباف از فهرست انتخاباتی اصولگرایان دارذ؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: گفته می‌شود زاکانی ضلع دیگر شورای ائتلاف نیز در پروژه حذف برخی چهره‌های مورد نظر محمد‌باقر قالیباف یعنی محسن دهنوی نقش داشته است‌.

زاکانی چه نقشی در حذف یاران قدیمی قالیباف از فهرست انتخاباتی اصولگرایان دارذ؟
کد خبر: 652847
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد گزارشی از پشت‌پرده حذف یاران محمدباقر قالیباف از فهرست انتخاباتی اصولگرایان دارد. 

به گزارش دنیای اقتصاد، لیست نهایی «ایران سربلند، مجلس انقلابی» تا حد زیادی یادآور لیست انتخاباتی سال ۹۸ آنها یا همان «لیست وحدت» است؛ با این تفاوت که همراهان قدیمی محمد‌باقر قالیباف در آن جایی ندارند و به نظر می‌رسد او برای رسیدن به وحدتی که مشخص نیست تاچه زمانی دوام خواهد داشت، از گذاشتن نام این افراد در لیست مشترک با جبهه پایداری گذشته است.  مجتــبی توانگر از منتقـــدان جــدی پایداری یکی از افرادی است که از این لیست انتخاباتی کنار گذاشته شده است. نماینده‌ای که به دلیل نامه‌های سرگشاده‌اش به پایداری‌چی‌ها شهره بود و بسیاری از او به عنوان سپر بلای قالیباف یاد می‌کردند‌. آن‌طور که از لیست برمی‌آید محسن پیرهادی، نماینده فعلی تهران و ابوالفضل عمویی، نماینده تهران نیز از دیگر قربانیان ائتلاف شورای ائتلاف و جبهه پایداری هستند‌.

این روزنامه افزوده است:‌ البته گفته می‌شود چهارسال پیش هم جبهه پایداری موافق حضور برخی از این افراد از جمله توانگر و عمویی نبود، اما قالیباف مانع حذف آنها شده بود. اینکه این دوره چه موضوعی موجب شد تا شورای ائتلاف اصراری به حضور این نامزدها در لیست نداشته باشد یا در مقابل پایداری‌ها کوتاه بیاید، معلوم نیست، اما هر چه هست موجب دلخوری شدید برخی از این یاران قدیمی شده است. بخش دیگری از این حواشی به امتیازگیری یاران علیرضا زاکانی از لیست «ایران سربلند، مجلس انقلابی» برمی‌گردد‌. گفته می‌شود زاکانی ضلع دیگر شورای ائتلاف نیز در پروژه حذف برخی چهره‌های مورد نظر محمد‌باقر قالیباف یعنی محسن دهنوی نقش داشته است‌.

دنیای اقتصاد نوشته است: با این تغییرات بسیاری براین نظرند که یکی از دلایلی که محمد‌باقر قالیباف برای بستن لیست انتخاباتی درمقابل پایداری‌ها و سهم‌خواهی نیروهای منتسب به زاکانی کوتاه آمده است، وزن پایداری‌ها برای کسب رای از حزب‌اللهی‌ها یا همان بدنه اجتماعی وابسته به این جریان است. کوتاه آمدنی که به ازدست‌دادن ژنرال‌هایش در مجلس یازدهم منجر شد و از همین‌رو بنا بر برخی پیش‌بینی‌ها او در صورت ورود به مجلس دوازدهم کار سختی برای مقابله با پایداری‌ها در پیش خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها