کد خبر: 652587
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

مدیران دولت‌ها در ایران خود را «ژن برتر»‌ می‌‌دانند که خلایق باید هزینه صدارت آنها را پرداخت کنند

روزنامه هم میهن نوشت: مدیران این نوع دولت‌ها خود را «ژن برتر» و نخبگان جامعه می‌دانند که بالانشینی‌شان لاجرم برای مرئوسان و محکومان‌شان خرج دارد و خلایق باید هزینه صدارت آنها بر سرشان را پرداخت کنند.

مدیران دولت‌ها در ایران خود را «ژن برتر»‌ می‌‌دانند که خلایق باید هزینه صدارت آنها را پرداخت کنند
کد خبر: 652587
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه هم میهن از نحوه مالیات‌ستانی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، دولتی که خود را پاسخگوی درآمدهایش نداند - که در ایران سنت چنین است و به این دولت و آن دولت مربوط نیست - اخذ مالیات از مردم برایش مسئولیتی به همراه نمی‌آورد و وظیفه‌ای بر گرده‌اش نمی‌گذارد. مدیران این نوع دولت‌ها خود را «ژن برتر» و نخبگان جامعه می‌دانند که بالانشینی‌شان لاجرم برای مرئوسان و محکومان‌شان خرج دارد و خلایق باید هزینه صدارت آنها بر سرشان را پرداخت کنند.

این روزنامه نوشته است:‌ صحبت از برتری شیوه‌های دیگر بر روش ما نیست، نکته مهم در اخذ مالیات، اعمال زور و تهدید به «براندازی کسب‌وکارهاست» نیست، «شفافیت» است. اگر با روش‌ها و شیوه‌هایی، ساختاری به وجود بیاید که درآمدها شفاف، روشن و در دسترس باشند، جای چانه‌زنی و مذاکره وجود نخواهد داشت. درآمدها و هزینه‌ها آشکار می‌شوند و اخذ مالیات براساس «مکانیسم» خواهد بود، نه تشخیص ممیز محترم. قطعاً این سازوکارها وجود دارند و هزاران کارمند محترم مشغول بررسی دقیق هستند اما وقتی شفافیت نباشد، راه به جایی نخواهد برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    در این مورد اون کسی که همیشه رو صندلی راحتی میشینه واویلاست

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها