کد خبر: 652108
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۱:۲۰:۱۷
| |

روایت کیهان از علت اعدام خسرو گلسرخی: کاری خلاف امنیت شاه انجام نداد؛ به خاطر حرف‌های روشنفکری اعدام شد

روزنامه کیهان نوشت: اعدام و تیرباران 6 تن از مبارزان گروه ابوذر در شرایطی صورت گرفت که روز قبل از آن هم‌، در میدان چیتگر دو تن دیگر به اسامی خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان در برابر جوخه اعدام شاه قرار گرفته بودند‌، در حالی که هیچ عملی برخلاف امنیت رژیم شاه انجام نداده بودند و تنها به دلیل برخی حرف‌های روشنفکری چند سال قبل خود اعدام شدند.

روایت کیهان از علت اعدام خسرو گلسرخی: کاری خلاف امنیت شاه انجام نداد؛ به خاطر حرف‌های روشنفکری اعدام شد
کد خبر: 652108
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۱:۲۰:۱۷

روزنامه کیهان در گزارشی به روایت اعدام اعضای گروه ابوذر و خسرو گلسرخی پرداخته است. 

به گزارش کیهان، (اعضای گروه ابوذر) پس از نوشتن وصیتنامه، ابتدا پزشک‌ قانونی آنها را معاینه کرد و سپس آنها را به میدان تیر دژبان مرکز فرستادند و پس از قرائت رای دادگاه‌، دستور اعدام از طرف نماینده دادستان ارتش‌، به اجرا گذارده ‌شد. آنها در مقابل جوخه آتش مزدوران شاه قرار گرفته و تیرباران شدند.

این روزنامه سپس نوشته است: اعدام و تیرباران 6 تن از مبارزان گروه ابوذر در شرایطی صورت گرفت که روز قبل از آن هم‌، در میدان چیتگر دو تن دیگر به اسامی خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان در برابر جوخه اعدام شاه قرار گرفته بودند‌، در حالی که هیچ عملی برخلاف امنیت رژیم شاه انجام نداده بودند و تنها به دلیل برخی حرف‌های روشنفکری چند سال قبل خود و به خصوص به علت صحبت‌های زمان برگزاری محاکمه‌شان که در واقع آنان رژیم شاه را به محاکمه کشیدند‌، اعدام شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها