کد خبر: 652079
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۱۹:۴۰:۱۲
| |

سوال روزنامه اصلا‌ح‌طلب از سعید حجاریان و عباس عبدی: پس سیاست‌ورزی«گام به گام» چه می‌شود؛ دلتان برای چریک بودن تنگ شده است؟

روزنامه هم میهن نوشت: حقیقت این است که ما حتی با وجود ادعای سیاست‌ورزی گام به گام، همچنان انقلابی هستیم و شاید هم دل‌مان برای چریک بودن تنگ شده. احتمالاً تفاوت ما با شیلی در همین عدم مداومت ما در سیاست گام به گام است که ۱۲۰ سال است، از انقلاب مشروطه تاکنون، مدام می‌رویم و برمی‌گردیم.

سوال روزنامه اصلا‌ح‌طلب از سعید حجاریان و عباس عبدی: پس سیاست‌ورزی«گام به گام» چه می‌شود؛ دلتان برای چریک بودن تنگ شده است؟
کد خبر: 652079
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۱۹:۴۰:۱۲

روزنامه هم میهن در یادداشتی به قلم مهرداد احمدی شیخانی از تحریم‌کنندگان انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش هم میهن، از اولین مجلس جمهوری اسلامی که همین مهندس بازرگان نفر سوم از شهر تهران بود تا امروز که نخبگان‌مان دعوت به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند، چه مسیری طی شده؟ مثلاً دوست بزرگوارم جناب «سعید حجاریان» که می‌دانم برای مهندس بازرگان احترام زیادی قائل است، یا همچنین جناب عباس عبدی که هر دو برای من جایگاه برادر بزرگ‌تر را دارند، چه نگاهی به سیاست دارند؟ آیا سیاست‌ورزی گام به گام؟ یا حتی «نهضت آزادی» به‌عنوان وارثان مستقیم مرحوم مهندس بازرگان، وقتی اعلام می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، آیا دارند سیاست گام به گام را پیش می‌برند؟ یعنی انتخابات امروز ما از انتخابات بعد از انحلال مجلس شیلی پس از کودتا هم غیردموکراتیک‌تر و غیرآزادتر است؟ اگر آنچه در شیلی گذشت، سیاست گام به گام است، آنچه سیاست‌ورزان ما انجام می‌دهند چه نام دارد؟ گمان من بر این است که ما، حتی آنانی که یا وارث مستقیم مرحوم بازرگان هستند و یا کسانی که بر منش و روش آن مرحوم صحه می‌گذارند، چندان به سیاست گام به گام باور، بلکه شاید ته قلب‌شان همچنان به انقلاب و «همه یا هیچ» معتقدند و حتی نه این، که گاهی دچار تعارضاتی عجیب هستند.

این روزنامه افزوده است: جناب حجاریان عزیز و بزرگوار، در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من به دلیل ردصلاحیت جناب دوزدوزانی از انتخابات کنار کشیدم و با جناب هاشم آقاجری بحث کردم که باید مجاهدین انقلاب هم کنار بکشند»، ولی بعد در انتخابات مجلس ششم که جناب عبدی ردصلاحیت شد و حتی آن ماجرای عجیب برای جناب «علیرضا رجایی» پیش آمد، چنین پیشنهادی به حزب مشارک ندادند. اگر آنچه در مجلس پنجم کردند و آنچه به جناب آقاجری گفتند درست بوده، چرا در مجلس ششم چنین نکردند و مگر نه اینکه ایشان روزی از فشار از پائین و چانه‌زنی در بالا می‌گفتند، اینکه اشاره کردند در انتخابات مجلس ۱۳۹۸ و ریاست‌جمهوری 1400 شرکت نکردند، دست را برای چانه‌زنی باز می‌کند یا می‌بندد؟ حقیقت این است که ما حتی با وجود ادعای سیاست‌ورزی گام به گام، همچنان انقلابی هستیم و شاید هم دل‌مان برای چریک بودن تنگ شده. احتمالاً تفاوت ما با شیلی در همین عدم مداومت ما در سیاست گام به گام است که ۱۲۰ سال است، از انقلاب مشروطه تاکنون، مدام می‌رویم و برمی‌گردیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها