کد خبر: 651462
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۳
| |

رابطه انتخابات و مشق زورکی شب به روایت فعال سیاسی اصولگرا

محمد مهاجری نوشت: می‌توان برای انتخاب رییس‌جمهور و نمایندگان راه‌های راحت‌تری پیدا کرد. مگر در بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پارلمان وجود دارد؟ اگر هم دارد از نقشی تشریفاتی برخوردار است. ما هم می‌توانیم چنین کاری بکنیم و این همه دردسر برای خودمان درست نکنیم.

رابطه انتخابات و مشق زورکی شب به روایت فعال سیاسی اصولگرا
کد خبر: 651462
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۳

«انتخابات برگزار می‌کنیم که برگزار کرده باشیم؟» عنوان یادداشت محمد مهاجری برای روزنامه اعتماد است که در بخشی از آن آمده: انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و شوراها هر 4سال و انتخابات خبرگان هر 8سال یک‌بار برگزار می‌شود. هر دوره بسته به شرایط سیاسی و اجتماعی، میزانی از شور و نشاط درمی‌گیرد، عده‌ای انتخاب می‌شوند؛ عده‌ای از انتخاب شدن باز می‌مانند؛ عده‌ای تایید و گروهی ردصلاحیت می‌شوند؛ حزب‌ها و تشکل‌های سابقه‌دار و لحظه‌ای وارد میدان می‌شوند، به عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات اعتراض می‌کنند؛ قهر یا آشتی می‌کنند؛ لیست می‌دهند و... هدف از این بازی‌ها چیست؟

فقط این است که مانند بچه مدرسه‌ای‌ها که مامور به انجام تکلیف شب هستند، مشقی نوشته شود و تمام؟ اینکه فردی رییس‌جمهور شود یا عده‌ای به عنوان نماینده وارد مجلس شورا یا خبرگان یا شورای شهر و روستا شوند، نقش همان تکلیف مدرسه را ندارد که بچه‌ها زورکی و بدون اینکه بهره خاصی از آن ببرند، انجامش می‌دهند؟ اگر به انتخابات چنین نگاهی داشته باشیم کاری لغو و بیهوده کرده‌ایم. پول ملت را هدر داده‌ایم، وقت‌شان را برای آمدن پای صندوق تلف ساخته‌ایم، شور و تبلیغات بی‌خودی راه انداخته‌ایم و همه را سرکار گذاشته‌ایم تا مثلا یک سرگرمی درست کرده باشیم. اگر چنین است واقعا نیازی به این همه شلوغ‌کاری دارد؟ می‌توان برای انتخاب رییس‌جمهور و نمایندگان راه‌های راحت‌تری پیدا کرد. مگر در بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پارلمان وجود دارد؟ اگر هم دارد از نقشی تشریفاتی برخوردار است. ما هم می‌توانیم چنین کاری بکنیم و این همه دردسر برای خودمان درست نکنیم. 

متن کامل این یادداشت را در روزنامه اعتماد بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • یعقوب ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

    درود بر شرفت. همه این انتخابات تشریفاتی هزینه زا هست بر دوش ملت. ولی راه خوبی هست برای جریحه دار کردن روح ملت.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها