کد خبر: 651405
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۰۷:۱۵
| |

محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی بعد از 45 سال، نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهه فجر و یوم الله 22 بهمن در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی گفت: این که مردم بعد 45 سال از انقلاب اسلامی همچنان اینگونه با شکوه در مراسمات دهه فجرو راهپیمایی ها شرکت می‌کنند نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است.

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی بعد از 45 سال، نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است
کد خبر: 651405
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۰۷:۱۵

حجت الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهه فجر و یوم الله 22 بهمن در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی گفت: این که مردم بعد 45 سال از انقلاب اسلامی همچنان اینگونه با شکوه در مراسمات دهه فجرو راهپیمایی ها شرکت می‌کنند نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایران پرس، وی ادامه داد: انقلاب ما سه ویژگی داشت که در طول این چند سال مردم را در صحنه نگه داشته است. اولین آن صداقت مسئولین عالی نظام با مردم بود. امام و رهبری همواره با مردم صادق بودند و تلاشان این بود که مسئولین دیگر نیز با مردم صادق باشند. البته ممکن است عملکرد برخی از مسئولین در بدنه نظام منطبق با سیره رهبری و امام نباشد، اما اینکه امامین انقلاب همواره با مردم صادق بوده‌اند، مورد اتفاق اکثر سیاسون ایران است.

حجت الاسلام قمی در ادامه به مسئله مهم کرامت انسانی در منظومه اندیشه سیاسی اسلامی اشاره کرده و گفت: مسئله دومی که مردم را در صحنه انقلاب نگه داشته، حفظ کرامت انسان‌ها است. مرحوم امام خمینی هیچگاه حاضر نبودند ذره‌ای غبار بر کرامت انسان‌ها بنشیند. کرامت، گفتمان قرآن و اهل بیت (ع) است. امیرالمؤمنین (ع) زمانی که به شهر الانبار سفر کرد، حاضر نشد زمانی که سوار بر اسب است، عده‌ای پیاده دنبال مرکب ایشان بدوند و به مردم گفت این کار، کرامت شما را از بین می‌برد.

حجت الاسلام قمی در ادامه، بر کرامت همه آحاد ملت تأکید کرده و خاطره‌ای ازامام خمینی درباره اهمیت کرامت مردم نقل کرد و گفت: یک بار به امام گفتند که فرزند فلان وزیر در جبهه شهید شده است، مناسب است که شما پیام تسلیتی صادر کنید. امام فرمودند که فرزند آن کارگر یا آن کشاورزی هم که در جبهه شهید شده فرزند من است و چه امتیازی بین فرزند او و فرزند فلان وزیر هست که من پیام تسلیت جداگانه صادر کنم؟ فرزند یک کارگر از نظر امام همانقدر کرامت داشت که فرزند یک وزیر کرامات دارد.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام رهبری، سیاست استقلال در برابر بیگانگان را مهمترین مصداق حفظ کرامت مردم دانسته و بیان کرد و افزود: این یک افتخار است که تصمیمات جمهوری اسلامی در داخل کشور گرفته می‌شود نه در سفارتخانه‌های خارجی. ما در جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدیم که برای پیشرفت کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داریم. همچنین به این نتیجه رسیدیم که ما نباید بمب هسته‌ای داشته باشیم و در هر دو جهت موفق شدیم.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ضمن اشاره به افزایش چشمگیر قدرت ایران و محور مقاومت در معادلات بین المللی، درباره رشد تجارت خارجی ایران گفت: امروز دو ابر قدرت، یعنی آمریکا و انگلیس دست به دست هم داده‌اند تا با انصارالله یمن مقابله کنند. اما روز به روز کشتی‌های آنها بیشتر آسیب می‌بیند و ناو تدارکاتی آنها در جریان نبرد با انصارالله آسیب جدی دیده است.

حجت الاسلام قمی در پایان، به شکست‌های مکرر رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که در جنگ غزه گیر صهیونیست ها آمد ارتکاب جنایت بود، اما نتوانستند یک اسیر را آزاد کنند و نتوانستند اکثر تونل‌ها حماس را کشف کنند و نتوانستند رهبران اصلی حماس را ترور کنند و نتوانستند مردم را از غزه خارج کنند و جز ننگ و نکبت چیزی گیرشان نیامد و همه مردم دنیا به جنایتکاری اسرائیل و مظلومیت مردم غزه ایمان آورده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها