کد خبر: 650918
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۳:۵۵:۴۶
| |

برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب برای تعیین نماینده در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب برای تعیین نماینده در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
کد خبر: 650918
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۳:۵۵:۴۶

عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اشاره به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: کمیسیون از نمایندگانی از قوه قضائیه، مجلس و ۲ نماینده از احزاب ملی و استانی شکل می‌گیرد. قرار شد انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اضافه کرد: صرفا احزابی که مجامع عمومی خود را در موعد مقرر و حد نصاب برگزار کردند می‌توانند به عنوان نماینده احزاب در کمیسیون انتخاب شوند.

مرادی افزود: جمعیت تحول و پیشرفت ایران اسلامی و جمعیت مطالبه‌گران عدالتخواه استان اصفهان، از احزابی هستند که پیش از این با تشکیل آنها موافقت اصولی صورت گرفته بود، در بازه زمانی ۶ ماهه، مجامع خود را برگزار کردند که به تایید کمیسیون رسید و پروانه فعالیت قانونی آنها صادر شد.

وی تصریح کرد: ۲ مورد درخواست تشکیل حزب به نام‌های فرزندان ایران زمین با گستره استانی تهران و همیچنین جمعیت رویش انقلابی با گستره ملی به کمیسیون واصل و با آنها موافقت شد و طبق قانون برای برگزاری مجمع تا ۶ ماه فرصت دارند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه برای جمعیت معلمان و فرهنگیان استان تهران، با درخواست تغییر گستره فعالیت از استانی به ملی موافقت شد، اظهار کرد: این حزب شاخصه و ظرفیت لازم برای فعالیت در سطح ملی را دارد از این رو گستره فعالیت خود را تغییر می‌دهد.

مرادی با اعلام اینکه با برگزاری مجمع عمومی حزب آزادگی ایران اسلامی در استان تهران نیز تایید شد، گفت: با تاسیس دفاتر استانی احزاب همدلی مردم تحول‌خواه در استان هرمزگان و کرمانشاه، نسل نو در کهگیلویه و بویراحمد و شعبه استانی جمعیت اسلامی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری هم موافقت شد.

وی گفت: همچنین با تمدید پروانه فعالیت انجمن زرتشتیان الله آباد زارج، خیریه درمانی زرتشتیان تهران، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان کج، انجمن زرتشتیان نصرت آباد سرد و شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران موافقت شد.

مرادی گفت: جبهه تلاشگران ایران اسلامی که از ۴ حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی، جامعه اسلامی مدیران، جمعیت یاران انقلاب اسلامی و خدمتگزاران انقلاب اسلامی تشکیل شده است، به اطلاع کمیسیون رسید و به عنوان ۲۰ امین جبهه سیاسی در کشور فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با موافقت تشکیل ۲ حزب در جلسه امروز، تعداد احزاب کشور در مجموع به ۱۴۲ حزب رسید که البته فقط ۱۰۲ تشکل، مجمع عمومی خود را برگزار کردند که دارای پروانه فعالیت قانونی هستند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به سوالی درباره اینکه در راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان، ساختار انتخاباتی زیر سوال رفت و آیا کمیسیون به این تشکل تذکری نمی دهد؟ ، یادآور شد: احزاب سیاسی در همه جلسات مرتبط با احزاب حضور دارند و هیچ کدام هم گزاره‌ای برای عدم حضور در انتخابات بیان نکردند. در بیانیه اخیر هم‌ حرفی از تحریم انتخابات نزدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها