کد خبر: 650433
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۰۸:۵۸:۲۱
| |

گفت‌وگوی ایران و آمریکا یکی از راه‌های موثر عدم بازگشت شبح ترامپ بر سر جهان است

روزنامه اعتماد نوشت: اکنون که اروپا، جهان و حتی نیمی از امریکا در شبح بازگشت ناخوشایند ترامپ در انتخابات آینده به سر می‌برند، شاید اتاق‌های فکر امریکا را به این اندیشه واداشته است که تعامل با ایران یکی از گزینه‌های بسیار موثری باشد که بازگشت این شبح ضد زن، ضد اروپا و ضد قراردادهای بین‌المللی را از سر جهان دور کند.

گفت‌وگوی ایران و آمریکا یکی از راه‌های موثر عدم بازگشت شبح ترامپ بر سر جهان است
کد خبر: 650433
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۰۸:۵۸:۲۱

«ویلیام برنز در وقت تعامل» عنوان یادداشت علی آهنگر برای روزنامه اعتماد است که در بخشی از آن آمده: امریکا از گشوده شدن جبهه‌ای تازه در خاورمیانه پرهیز می‌کند. این گفتارها به خوبی عیان می‌سازد که راهبرد عمل‌گرایانه ایالات متحده در این شرایط حساس زمانی و مکانی، رسیدن به یک تعامل و توافق با تکیه‌گاه و کلید امنیت در منطقه یعنی ایران است. اکنون که خاورمیانه یا به تعبیر بهتر غرب آسیا در التهاب‌های ناگواری به سر می‌برد، راهی که بتواند آرامش و امنیت پایدار را به این منطقه ارزانی دارد بی‌گمان از مسیر دیپلماسی و تعامل می‌گذرد.

چنانکه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نگاهی عمیق به شرایط حال حاضر منطقه در بیانیه مهمی ابراز داشت: ‌کاخ سفید به خوبی می‌داند که راه‌حل پایان جنگ و نسل‌کشی غزه و بحران کنونی در منطقه، سیاسی است. دیپلماسی در این مسیر فعال است.

  افزون بر اینها اکنون که اروپا، جهان و حتی نیمی از امریکا در شبح بازگشت ناخوشایند ترامپ در انتخابات آینده به سر می‌برند، شاید اتاق‌های فکر امریکا را به این اندیشه واداشته است که تعامل با ایران یکی از گزینه‌های بسیار موثری باشد که بازگشت این شبح ضد زن، ضد اروپا و ضد قراردادهای بین‌المللی را از سر جهان دور کند.

شاید به همین خاطر است که وزیر دفاع انگلستان اعلام کرد در طرح امریکا برای حمله احتمالی به مواضع ایران مشارکت نمی‌کند. حال با عنایت به این دو‌ نگاه دیپلماتیک از سوی بالاترین مقام‌های سیاسی و امنیتی دو کشور ایران و امریکا، آیا می‌توان برداشت کرد که خاورمیانه پس از یک التهاب ناگوار، اکنون آگاهانه و هدفمند در مسیر تعامل و گفت‌وگو گام برمی‌دارد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها