کد خبر: 649903
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۱۸:۴۰:۲۰
| |

آقای رئیسی شما که روحانی هستید و در دهه ۶۰ ازدواج کردید چرا فقط دو فرزند دارید؟

روزنامه هم میهن نوشت: شما که روحانی هستید و در دهه 60 ازدواج کرده‌اید، چرا فقط دو فرزند دارید، درحالی‌که آن زمان رشد جمعیت در اوج و ۳/۹درصد بود؟ آیا ممکن است تعداد فرزندان اعضای کابینه خود را اعلام کنید تا معلوم شود که چه نسبتی با فرهنگ فرزندآوری دارند.

آقای رئیسی شما که روحانی هستید و در دهه ۶۰ ازدواج کردید چرا فقط دو فرزند دارید؟
کد خبر: 649903
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۱۸:۴۰:۲۰

روزنامه هم میهن از رییسی پرسیده چرا او که بر فرزندآوری تاکید دارد خودش دو فرزند بیشتر ندارد؟

به گزارش هم میهن، باعث تأسف است که دولت در دو سال گذشته، ده‌ها هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان مردم را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم صرف مسئله فرزندآوری کرده است ولی آمار فرزندآوری نه‌تنها هیچ پیشرفتی نداشته، بلکه عقبگرد هم داشته است و حالا به جای پذیرش مسئولیت و درخواست توقف این قانون پرهزینه و بی‌ثمر، اجرای آن را ضرورت اجتناب‌ناپذیر معرفی می‌کنند و مسئله را به «فرهنگ‌سازی غلط در گذشته» ربط می‌دهند و حتی حاضر نیستند که این واقعیت ساده را بپذیرند که؛ پس شما که این همه هزینه می‌کنید و صبح تا شب هم در حال فرهنگ‌سازی هستید، چرا رشد جمعیت به جای افزایش، کم می‌شود؟

این روزنامه افزوده است: شما که روحانی هستید و در دهه 60 ازدواج کرده‌اید، چرا فقط دو فرزند دارید، درحالی‌که آن زمان رشد جمعیت در اوج و ۳/۹درصد بود؟ آیا ممکن است تعداد فرزندان اعضای کابینه خود را اعلام کنید تا معلوم شود که چه نسبتی با فرهنگ فرزندآوری دارند؟ فرزندان شما چه تعداد فرزند آورده‌اند؟ آیا حاضرید زمینه چنین مطالعه‌ای را فراهم کنید؟ مسئله فرزندآوری در ایران ربطی به فرهنگ‌سازی ندارد. فرهنگ در این زمینه نقش اندکی دارد. مسئله اصلی اقتصاد و امید به آینده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

    چون همسرشان عقل داشته و فهمیده در این کشور دو فرزند هم زیاد است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها