کد خبر: 649809
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۱۰:۵۵:۱۵
| |

نظری: هاشمی مدام سعی کرد بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، شناور باشد +‌ویدئو

حجت نظری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به اظهارات اقراریان گفت: اینکه بخواهیم آقای هاشمی را پدرخوانده اصلاحات بدانیم، دشوار است. مرحوم هاشمی تنها بازیگر معاصر سیاسی ایران است که مدام سعی کرد خودش را شناور نگه دارد؛ از نقطه نظرهایی می‌توان وی را اصولگرا و از برخی منظرها می‌توان اصلاح‌طلب دانست.

نظری: هاشمی مدام سعی کرد بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، شناور باشد +‌ویدئو
کد خبر: 649809
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۱۰:۵۵:۱۵

مناظره انتخاباتی با موضوع «بایدها و نبایدهای مشارکت و رقابت حداکثری در انتخابات» بعدازظهر امروز با حضور «مهدی اقراریان» دبیرکل حزب «نسل نو» و عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و «حجت نظری» عضو شورای مرکزی حزب «اعتماد ملی» در خبرگزاری مهر برگزار شد.

اقراریان: عملکرد صداوسیما در پرداختن به موضوعات سیاسی، قابل قبول نیست

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران، با بیان اینکه می‌توانیم مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی را یکی از نمادهای مشارکت بدانیم گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم نمادی از مشارکت است؛ سیاست امری جاری است و مساله نقطه‌ای نیست. سیاست را نباید در انتخابات‌ها خلاصه کرد.

اقراریان گفت: عملکرد صداوسیما در پرداختن به موضوعات سیاسی، قابل قبول نیست. در آستانه انتخابات می‌خواهیم تنور انتخابات را گرم کنیم که این کار سختی است. وی تصریح کرد: اینکه کاندیداها مبلغی را برای صداوسیما پرداخت کنند، بیشتر شبیه یک شوخی است؛ از ابتدای سال باید فرصت گفت‌وگو فراهم می‌شد؛ امروز در جامعه ایرانی، یک سیاست‌زدگی را شاهد هستیم که دلایل مختلفی دارد.

اقراریان با بیان اینکه مرحوم هاشمی را می‌توان پدرخوانده جریان اصلاح‌طلبی به شمار آورد گفت: پیامد این موضوع، آن است که اصلاح‌طلبان مجبور شده‌اند به دامن علی لاریجانی و حسن روحانی پناه ببرند. دوگانه‌های میدان و دیپلماسی، توسط چه کسانی در این کشور تولید و دنبال می‌شود.

نظری: هاشمی مدام سعی کرد بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، شناور باشد

«حجت نظری» در این مناظره گفت: شرایط امروز منطقه نسبت به ادوار گذشته به شکلی است که ضرورت مشارکت در انتخابات را بیشتر از دوره‌های قبل، از اهمیت برخوردار می‌کند. وی افزود: به عقیده برخی کنشگران سیاسی، فضا برای مشارکت وجود ندارد که این رویکرد از دو دوره قبلی انتخابات، به وقوع پیوسته است.

نظری افزود: به همین خاطر، در سال ۱۴۰۰ و پیش از آن در سال ۹۸ برخی جریانات اصلاح‌طلبی تصمیم گرفتند در انتخابات حضور نداشته باشند زیرا در این دو دوره شرایط را طوری رقم زدند که بخشی کنشگران معتقدند فضا برای حضور آن‌ها فراهم نیست. امروز به خاطر تحولات اجتماعی اخیر کسانی که قبلاً خود را اصلاح‌طلب می‌دانستند از این جریان جدا شدند و اعتقادشان به صندوق رأی، کم شده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: امسال از معدود دفعاتی بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی، به اهمیت انتخابات اشاره کردند اما از هیچ دستگاهی که می‌توانستند اثر گذار باشند، صدایی در نیامد.

نظری در ادامه گفت: در ایران غیر از انتخابات، امکان مشارکت سیاسی دیگری برای شهروندان فراهم نیست؛ مثلاً جایی مانند کشورهای اسکاندیناوی ممکن است دموکراسی مستقیم داشته باشند اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خیلی از دوستان من وقتی خواستند جایی استخدام شوند و اعلام کردند که از حزب سیاسی اصلاح طلب هستند، گزینش، آن‌ها را رد کرده است؛ لذا اگر فردی می‌خواهد مشارکت سیاسی داشته باشد، عملاً به جز انتخابات راه ورود سیاسی دیگری ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها