کد خبر: 649714
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۱:۱۰
| |

پاسخ ایران به بیانیه ادعایی تروئیکای اروپایی درباره پرتاب ماهواره «ثریا»

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مداخله جویانه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص پرتاب ماهواره بومی تحقیقاتی «ثریا» را محکوم کرد.

پاسخ ایران به بیانیه ادعایی تروئیکای اروپایی درباره پرتاب ماهواره «ثریا»
کد خبر: 649714
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۱:۱۰

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مداخله جویانه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص پرتاب ماهواره بومی تحقیقاتی «ثریا» را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی اظهار داشت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلّم و مشروع جمهوری اسلامی ایران بوده و این‌گونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از نگرشهای خودمحورانه کشورهای یادشده نسبت به پیشرفت‌های ایران است، در عزم و اراده ملت ایران برای پیشرفت مستمر در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به رغم برخی تفاسیر خودسرانه برخاسته از تمایلات یکجانبه‌گرایانه برخی طرفها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس کشورمان تحمیل چنین رویکردهای نامتعارفی را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود به ویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی را برای خود مفروض و محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشورها که در صدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به اقدام هفته گذشته ایران برای پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ثریا با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به مدار ۷۵۰ کیلومتری واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند، چراکه به گفته آنها، این ماهواره‌بر از فناوری ضروری برای توسعه سیستم موشکی بالستیک دوربرد استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها