کد خبر: 649445
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۳۶:۴۲
| |

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تشریح کرد:

پاسخ آمریکا به تذکر ایران درباره درباره پرونده ترور شهید سلیمانی + جزئیات

معاون حقوقی رئیس جمهور از پاسخ آمریکا به تذکر ایران در پرونده ترور سردار سلیمانی خبر داد.

پاسخ آمریکا به تذکر ایران درباره درباره پرونده ترور شهید سلیمانی + جزئیات
کد خبر: 649445
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۳۶:۴۲

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور صبح امروز -چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه تبادل محکومان با عراق به خوبی همکاری می‌کنیم و گفت‌وگوهایی هم در این زمینه داریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره پرونده ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: بین دو کشور ایران و عراق در پرونده شهید سلیمانی هم گفت‌گوهایی صورت گرفته است. البته هر کشوری ملاحظات خودش را دارد. تقاضای ما از دولت عراق این بوده که در موضوع ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه چون جنایت در عراق اتفاق افتاده، دادستان عراق وارد شده است و منتظر صدور کیفرخواست هستیم تا آنها اقدامات خودشان را انجام دهند. ما هم البته در داخل کشور پرونده جنایی علیه جنایتکارانی که شهید سلیمانی را ترور کردند تشکیل داده‌ایم و در مرجع قضایی در حالپیگیری است.

دهقان درباره پیگیری این پرونده در مجامع بین‌المللی گفت: ما در عین حال در این موضوع پرونده بین‌المللی هم داریم که آن را هم تعقیب می‌کنیم. فکر می‌کردیم آمریکایی‌ها پاسخ تذکر ما را ندهند ولی اخیرا پاسخ داده‌اند و منتظر هستیم تا نظر قطعی خودشان را اعلام کنند که آیا ما با آنها وارد داوری می‌شویم یا نمی‌شویم. هر اتفاقی بیفتد در پرونده آثار حقوقی خودش را خواهد داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین درباره اقدامات حقوقی در قبال به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه بیان کرد: طبیعتا بخشی از این موضوع اقدامات حقوقی است که باید اتفاق بیفتد. متاسفانه بخشی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سوریه انجام می‌دهد فراتر از مسائل حقوقی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها