کد خبر: 649282
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۶:۴۵:۲۱
| |

فوری | محمد قبادلو اعدام شد

محمد قبادلو از بازداشت شدگان اعتراضات سال گذشته امروز صبح اعدام شد.

فوری | محمد قبادلو اعدام شد
کد خبر: 649282
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۶:۴۵:۲۱

میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت: «حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر قصاص نفس محمد قبادلو در پرونده به شهادت‌ رساندن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام فرید کرم‌پور حسنوند و مجروح‌کردن ۵ مامور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.»

گفتنی است که شب گذشته امیر رئیسیان، وکیل محمد قبادلو، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس خبر از ارسال ابلاغیه حکم اعدام «محمد قبادلو» داده بود.

رئیسیان در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «حکم قصاص محمد قبادلو ⁩در شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده بود و پرونده به شعبه هم‌عرض (شعبه ۵ کیفری یک تهران) ارجاع شده بود که ضرورتا با معاینات مجدد پزشکی قانونی حکم شایسته صادر شود. پس از این حکم، پرونده ماه‌ها به دست شعبه پنج کیفری یک نرسید و این شعبه از دیوان عالی کشور تقاضای ارشاد کرد و شعبه اول دیوان در آخرین ابلاغیه‌ای که به دست ما رسید گفته بود رسیدگی «فعلاً منتفی منوط به نتیجه رسیدگی در شعبه ٣٩ » شده است. حالا این ابلاغیه اجرای حکم است که چند ساعت پیش برای ما ارسال شده است! هر تصمیمی در فرایند ماده ۴۷۷ گرفته شده باشد نافیِ حق محمد قبادلو برای رسیدگی مجدد در راستای اعاده‌ دادرسی نیست.»

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکیل محمدقبادلو پذیرفته بود

مرداد ماه 1402 بود که مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد که درخواست اعاده دادرسی وکیل محمدقبادلو پذیرفته شده است. امیر هاشمی آن زمان در توییتر نوشت: «درخواست اعاده دادرسی وکیل محمد قبادلو در تعاقب صدور رای قطعی محاکم و به دلیل ارائه گواهی جدید التحصیل از پزشکی قانونی، در دیوان عالی کشور پذیرفته شده است.»

در همین زمینه امیر رئیسیان، وکیل محمد قبادلو در مرداد ماه 1402 در توییتی نوشت: «حکم قصاص محمد قبادلو در شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده برای رسیدگی به ایرادات مربوط به سلامت روانی موکل و صدور حکم به شعبه هم عرض ارجاع خواهد شد. این دقت هاست که اعتبار دیوان عالی کشور را هنوز حفظ کرده است. از خانواده شهید کرمپور ممنون هستیم که در اجرای حکم عجله نکردند.»

توییت رئیسیان قبادلو

   

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها