کد خبر: 649028
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۲۳:۳۱
| |

نصرت‌الله تاجیک:

هدف اسرائیل از نقطه‌زنی در قالب ترور فرماندهان نظامی، وارد کردن ایران به میدان جنگ است؛ در زمین دشمن بازی نکنیم

نصرت‌الله تاجیک نوشت: ایران با تکیه بر هر اهرمی باید از استراتژی خویشتن‌داری پیروی کند و درگیر رویارویی احتمالی نشود چرا که چنین کنشی بازی در زمین دشمن است.

هدف اسرائیل از نقطه‌زنی در قالب ترور فرماندهان نظامی، وارد کردن ایران به میدان جنگ است؛ در زمین دشمن بازی نکنیم
کد خبر: 649028
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۲۳:۳۱

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم نصرت‌الله تاجیک درباره حمله دیروز اسرائیل به دمشق نوشت: استراتژی نقطه‌زنی که در قالب ترور فرماندهان عرب و ایرانی خواه در لبنان یا سوریه اجرایی می‌شود و در جریانش چهره‌های شاخص حزب‌الله و سپاه قدس هدف قرار می‌گیرند، در حقیقت هیچ منفعت استراتژیکی برای اسراییل به دنبال ندارد و بیشتر در قالب ضربه زنی قابل تبیین است که با هدف ایجاد رخنه و به نوعی تخریب روحیه و روند پشتیبانی و لجستیکی انجام می‌شود که هدفش ایجاد خلل در فرآیند مستشاری است و در قدم بعدی بیشترین انتظارش از این استراتژی این است که به نوعی ایران وارد میدان درگیری مستقیم شود... تا با گسترده‌تر شدن زمینه درگیری فشار از روی اسراییل و شخص نتانیاهو برای کنار رفتن فشارهای سیاسی بر وی برداشته شود. 

این روزنامه افزوده است: ایران در واکنش به استراتژی نقطه‌زنی که در قالب ترور فرماندهان؛ خواه رهبران و فرماندهان حزب‌الله یا سپاه پاسداران خود را نشان می‌دهد، باید چند گزاره را لحاظ کند، نخست تحولات خاورمیانه به سرعت پر تنش شده و رویارویی با آن نیاز به آرامش دارد و از همین رو ایران با تکیه بر هر اهرمی باید از استراتژی خویشتن‌داری پیروی کند و درگیر رویارویی احتمالی نشود چرا که چنین کنشی بازی در زمین دشمن است. دوم، ایران باید این مقوله را لحاظ کند که نباید تحت تاثیر فشار رسانه‌ای و افراد مغرض و با اهداف متفاوت در داخل و خارج قرار بگیرد؛ افرادی‌که هدف‌شان کشاندن پای ایران به درگیری‌ها است. از همین رو تهران باید منافع بلندمدت خود را لحاظ کند. ایران می‌بایست خیلی سریع استراتژی آرامش و فضا دادن به رویکردهای دیپلماتیک را در دستور کار قرار داده و اقدامات حقوقی در سطح جهانی را لحاظ کند.

متن کامل این یادداشت را در روزنامه اعتماد بخوانید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها