کد خبر: 648921
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۰۸:۴۸:۳۰
| |

وزیر دفاع:

جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی و مردم از همه ابزارها استفاده می‌کند؛ ابتدا ما با مذاکره نشد عکس‌العمل

وزیر دفاع درباره اقدامات بازدارنده اخیر ایران و مورد هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سه نقطه، گفت: جمهوری اسلامی برای این‌که از تمامیت ارضی و مردم عزیز کشورمان دفاع کند، از همه ابزارها استفاده می‌کند و ما ضمن این‌که به همه همسایگان‌مان احترام می‌گذاریم.

جمهوری اسلامی برای  دفاع از تمامیت ارضی و مردم از همه ابزارها استفاده می‌کند؛ ابتدا ما با مذاکره نشد عکس‌العمل
کد خبر: 648921
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۰۸:۴۸:۳۰

محمدرضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع درباره اقدامات بازدارنده اخیر ایران و مورد هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سه نقطه، گفت: جمهوری اسلامی برای این‌که از تمامیت ارضی و مردم عزیز کشورمان دفاع کند، از همه ابزارها استفاده می‌کند و ما ضمن این‌که به همه همسایگان‌مان احترام می‌گذاریم، حقوق‌شان را رعایت می‌کنیم و تمامیت ارضی آنها را هم قبول داریم و هم به حفظش کمک می‌کنیم اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم از داخل کشورهایی که با ما همجوار هستند، تهدیدی علیه ما انجام شود.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت وگوی وزیر دفاع را در ادامه می خوانید:

 

  • ابتدا ما با مذاکره، صحبت و تعامل با این کشورها تلاش داریم اتفاقی نیفتد، ولی اگر نتوانند کنترل کنند و تعللی صورت گیرد، آن زمان مجبوریم عکس‌العمل نشان دهیم و خودمان وارد عمل می‌شویم و فرقی هم نمی‌کند، چه کشوری باشد.
  • این حق دفاع مشروع برای ما وجود دارد و اصلا بر اساس همه حقوق بین‌المللی و موازین بین‌المللی هر کشوری از ناحیه تروریست‌ها مورد تعرض قرار گیرد، می‌تواند دفاع مشروع کند و ما هر کجا از هر ناحیه‌ای تهدید شویم، می‌توانیم عکس‌العمل نشان دهیم.
  • قبل از این اقدامات حتما با صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم، با مذاکراتی که با مرزبانان و مجموعه عناصر سیاسی آن کشورها می‌کنیم، تلاش می‌کنیم خودشان کنترل کنند که این اتفاقات نیفتد.
  • حتما این کار را انجام داده‌ایم. توجیه و صحبت کردیم، تذکر داده‌‌ایم و اگر ببینیم رعایت نمی‌کنند، از حق مشروع‌مان استفاده می‌کنیم و عملیات انجام می‌دهیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • الهی. ارسالی در
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲

    آقای وزیر دفاع، خواب زده شدی عزیزم، پاکستان با تهاجم هوایی داخل ایرا چند جا را بمباران کرده و رفته شما خواب بودی. و تازه با افتخار می فرمایید شهدا خارجی بودن اگر سران القاعده یا حزب الله را در شمال تهران بمباران کنند هم چون خارجی اند شما مشکل ندارید عذرخواهی کنید از ابن ضعفتون.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها