کد خبر: 648545
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۲:۴۲:۰۴
| |

واکنش متفاوت قطر به حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها

وزیر خارجه قطر به حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در منطقه واکنش نشان داد.

واکنش متفاوت قطر به حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها
کد خبر: 648545
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۲:۴۲:۰۴

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر امروز(سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت که نسبت به افزایش تنش و گسترش دایره جنگ که در غزه متوقف نشده است، هشدار می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، وی تاکید کرد که نسبت به افزایش تنش در دریای سرخ نگران هستیم و راه‌حل نظامی بحران دریای سرخ را حل نخواهد کرد.

آل ثانی گفت که آمریکا و انگلیس با این اقدام می‌خواهند که موانعی برای تجارت بین‌المللی در دریای سرخ ایجاد نشود اما در واقع این اقدامات تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: مسیرهای جایگزین به سمت دریای سرخ کارایی کمتری دارند و هر راه حلی که به جنگ غزه نپردازد موقتی است و اگر بخواهیم به وضعیت دریای سرخ بپردازیم، باید ابتدا مشکل غزه حل شود.

نخست‌وزیر قطر ادامه داد: وضعیت دریای سرخ در خطرناک‌ترین وضعیت است، چراکه علاوه بر منطقه، بر جهان نیز تأثیر می‌گذارد. وضعیت جهان در حال دشوارتر شدن است، وضعیت فلسطین حساس است و ما از ابتدا انتظار داشتیم که تنش تشدید شود. ما همچنین در منطقه یک دستور العمل آماده برای تشدید تنش داریم.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوالی درمورد حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در منطقه گفت: رویدادهای منطقه را نمی‌توانیم جدای از هم بدانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها