کد خبر: 646346
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

بسته اینترنت رایگان دولت برای خفه کردن صدای منتقدان است

روزنامه هم میهن نوشت: با پیامکی که دولت به مردم فرستاد، حالا ظاهراً ژست قهرمانانه هم به خودش می‌گیرد که توانسته به مردم «بسته اینترنت رایگان» بدهد. اما مهم این است که ببینید این بسته‌ها اتفاقاً برای خفه کردن صدای منتقدانی است که دست‌شان به فضای مجازی و رسانه‌ای می‌رسد تا انتقادشان به دولت را فریاد بزنند.

بسته اینترنت رایگان دولت برای خفه کردن صدای منتقدان است
کد خبر: 646346
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه هم میهن از افزایش سه برابری قیمت اینترنت انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، درحالی‌که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد مجوزی ۳۰درصدی برای گرانی اینترنت داده است بسته‌های جدید همراه با قیمت هر گیگابایت ۶هزار تومان عرضه شد. این درحالی است که  آخرین باری که این اپراتور بسته‌ اینترنت بلندمدت عرضه کرده بود هر گیگابایت حدود دوهزار تومان بود. ایرانسل نیز فعلاً تمام بسته‌های بیش از یک ماه خود را حذف کرده و بسته یک‌ماهه را با قیمت هر گیگابایت ۶هزار تومان عرضه کرده است.(باشگاه خبرنگاران جوان). با این حساب، در واقع اینترنت برای مردم عملاً نه 30 درصد، بلکه سه برابر قیمت آن افزایش یافته است. آن‌هم در شرایطی که اساساً انحصار آن در اختیار تنها دو اپراتور است.

این روزنامه افزوده است: نکته مهمتر اینکه، این کارها توسط دولتی صورت می‌گیرد که رئیس آن در جریان مناظره‌های انتخاباتی گفته بود: «برخی اقشار در جامعه امکان پرداخت هزینه اینترنت را ندارند و ما برای تأمین نیازها و تسهیل دسترسی آنها به اینترنت و فضای سایبر، یک میزان حداقلی از اینترنت را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.» با پیامکی که دولت به مردم فرستاد، حالا ظاهراً ژست قهرمانانه هم به خودش می‌گیرد که توانسته به مردم «بسته اینترنت رایگان» بدهد. اما مهم این است که ببینید این بسته‌ها اتفاقاً برای خفه کردن صدای منتقدانی است که دست‌شان به فضای مجازی و رسانه‌ای می‌رسد تا انتقادشان به دولت را فریاد بزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها