کد خبر: 646237
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس:

معنای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای جامعه ایران از دست رفته است

یک نماینده سابق مجلس گفت: متأسفانه دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند.

معنای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای جامعه ایران از دست رفته است
کد خبر: 646237
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۰۸:۱۰:۰۰

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس درباره آسیب عدم مشارکت در انتخابات گفت: عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند. امروز به واسطه عملکردهای گذشته، اصولگرایی و اصلاح طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده اند و بسیاری از سیاستمداران مربوط به دو اردوگاه اصلاحات و اصولگرا دیگر هیچ بروز و ظهور ملموس و اثرگذاری ندارند.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی فلاحت پیشه را در ادامه می خوانید:

 

  • متأسفانه دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند. فرصت طلبان سیاسی چون نگاه کوتاه مدت به مسائل داشتند هیچ گاه کار بنیادی و نهادی ماندگار نیز در دوران مسئولیت شان انجام ندادند.
  • حرص و ولع فرصت طلبان برای کسب قدرت و ثروت لطمات زیان باری به کشور زد. عموما آنها تازه به دوران رسیده بودند و در دوران مسئولیت شان به جای آنکه تحقق شعارهای اصلی جناح خود را در عرصه اجرا و تقنین پیگیر شوند، از آن شعارها برای تحکیم پایه های قدرت خودشان و بهره مندی بیشتر از مزایای اقتصادی حضور در قدرت استفاده کردند.
  • این پرونده ها در دولت های مختلف چپ و راست مفتوح شدند. در واقع کاهش میل جامعه به مشارکت در انتخابات ربط به عملکرد فرصت طلبان دو جناح دارد و امروز عدم اعتماد مردم به حوزه سیاسی را به وضوح مشاهده می کنیم.
  • در مجموع حوزه سیاسی کشور قربانی سیاستمداران فرصت طلب شد؛ کسانی که مسائل را نتیجه گرا می بینند و نتیجه گرایی شان را به انتخابات نیز تسری داده اند و صرفا به پیروزی خود و همفکران خودشان فکر کرده اند. حال آنکه آنچه برای حاکمیت اهمیت دارد حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها