کد خبر: 646053
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

اگر زنی می‌خواهد شاغل باشد باید زمان خود را مدیریت کند که به همسر و فرزندانش نیز رسیدگی کند

روزنامه جوان نوشت: در یک نگاه واقع‌بینانه طبیعی است که وقت افراد محدود بوده و اگر زنی قصد فعالیت در هر عرصه‌ای غیر از خانه را داشته‌باشد باید زمان خود را مدیریت کند. اگر بانویی بخواهد همزمان به تحصیل و کار بپردازد، باید بتواند بین وظایف خانوادگی خود و مشغله‌های کاری تعادل برقرار کند.

اگر زنی می‌خواهد شاغل باشد باید زمان خود را مدیریت کند که به همسر و فرزندانش نیز رسیدگی کند
کد خبر: 646053
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه جوان تاکید کرده که اگر زنی قصد فعالیت در عرصه‌ای غیر از خانه را داشته باشد باید زمان خود را مدیریت کند که به همسر و فرزندانش نیز رسیدگی کند.

به گزارش جوان، آیت الله خامنه‌ای در فرمایشات متعدد به اهمیت نقش و همراهی مردان با همسران خود اشاره کرده‌اند. همان طور که از زنان خواسته‌اند با همسران خود همراهی داشته‌باشند از مردان نیز خواسته‌اند که به نوعی حمایت ویژه از رشد و پیشرفت زنان داشته‌باشند. در این تفکر مردان نه‌تن‌ها حق ندارند که از اختیارات خود سوءاستفاده کنند و همسران خود را در نقش مادری و همسری محصور کنند، بلکه باید زمینه‌های مناسب برای فعالیت همه‌جانبه ایشان را فراهم آورند.

این روزنامه افزوده است: در یک نگاه واقع‌بینانه طبیعی است که وقت افراد محدود بوده و اگر زنی قصد فعالیت در هر عرصه‌ای غیر از خانه را داشته‌باشد باید زمان خود را مدیریت کند. اگر بانویی بخواهد همزمان به تحصیل و کار بپردازد، باید بتواند بین وظایف خانوادگی خود و مشغله‌های کاری تعادل برقرار کند. از سوی دیگر باید بتواند با کاهش کمیت همراهی در خانواده با دیگر اعضا به کیفیت این نقش‌آفرینی بپردازد. به عنوان مثال همسران این زنان فعال در عرصه سیاست باید بدانند که همسران ایشان نسبت به کلیشه‌های رایج مادر و همسر از محدودیت‌های خاصی برخوردار هستند. همان‌طور که بیان می‌داریم در پشت هر مرد موفق یک زن وجود دارد. در کنار یک زن موفق یک مرد همراه هم وجود دارد که نسبت به وی احساس حقارت یا کمبود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها