کد خبر: 646027
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۹:۱۶:۵۸
| |

درست زمانی که رئیسی دست‌های پوتین را می‌فشرد، کارشناسان روسی و شیوخ عرب بیانیه ضدایرانی را تدوین می‌کردند؛ چرا کرملین کعبه آمال شماست؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: درست در زمانی که رئیس ‌جمهور کشورمان در کاخ کرملین مشغول فشردن دست ولادیمیر پوتین بود و به او لبخند می‌زد، کارشناسان روسی و شیوخ امارات در حال تدوین بیانیه‌ای بودند که چند روز بعد در مراکش با تایید روس‌ها تمامیت ارضی کشورمان را آنهم برای دومین بار نقض کرد!

درست زمانی که رئیسی دست‌های پوتین را می‌فشرد، کارشناسان روسی و شیوخ عرب بیانیه ضدایرانی را تدوین می‌کردند؛ چرا کرملین کعبه آمال شماست؟
کد خبر: 646027
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۹:۱۶:۵۸

روزنامه جمهوری اسلامی از عدم برخورد مناسب ایران با روسیه بعد بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گلایه کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، حداقل کاری که مسئولان نظام جمهوری اسلامی بعد از انتشار بیانیه مشترک وزیر خارجه روسیه و وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در تابستان گذشته و تعرض آن بیانیه به تمامیت ارضی ایران درخصوص مالکیت سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک می‌توانستند انجام بدهند این بود که تا عذرخواهی رسمی دولت روسیه و سپردن این تعهد که هرگز این جسارت تکرار نخواهد شد، سفر رسمی خود به روسیه را تعلیق نمایند. متاسفانه نه‌تنها چنین نشد بلکه علاوه بر سفرهای متعدد مسئولان رده‌های مختلف کشورمان به روسیه، حتی رئیس ‌جمهور رئیسی نیز به مسکو سفر کرد. طرفه اینکه درست در زمانی که رئیس ‌جمهور کشورمان در کاخ کرملین مشغول فشردن دست ولادیمیر پوتین بود و به او لبخند می‌زد، کارشناسان روسی و شیوخ امارات در حال تدوین بیانیه‌ای بودند که چند روز بعد در مراکش با تایید روس‌ها تمامیت ارضی کشورمان را آنهم برای دومین بار نقض کرد!

این روزنامه افزوده است: نام این روش هرچه باشد، قطعاً با منافع ملی و مصالح نظام جمهوری اسلامی منطبق نیست. شما اگر سفیر روسیه را از ایران اخراج نمی‌کنید و سطح روابطتان را با مسکو کاهش نمی‌دهید که در برابر چنین خیانتی باید چنین اقداماتی صورت بگیرد، چرا کرملین را کعبه آمال خود قرار می‌دهید؟ اگر همراهی‌های روسیه با قطعنامه‌های ظالمانه ضدایرانی، بدعهدی‌های ساکنان کرملین در موضوع برجام و تخلف پوتین در ماجرای اس300 را فراموش کرده‌اید، لااقل به حفاظت از تمامیت ارضی کشور پای‌بندی نشان دهید و اجازه ندهید افسر کارکشته کا‌گ‌ب با کارت جزایر سه‌گانه ایرانی بازی کند و به نفع شیوخ اماراتی وابسته به صهیونیست‌ها تمامیت ارضی ایران را زیر سوال ببرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها