کد خبر: 645949
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۴۱:۳۸
| |

حسن بهشتی پور، کارشناس بین الملل تحلیل کرد:

باید عوامل نفوذی ترور شهید موسوی را کشف کنیم این موضوع خیلی مهم است؛ برخورد قاطع انجام نشود، این رفتار اسرائیل تکرار می‌شود

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: مسئله اینجاست که چرا اسراییل این فرد بزرگوار را شهید کرده است؟ اول باید به نفوذ توجه کنیم که چه کسانی اطلاعات لازم را به اسرائیل داده اند تا با حمله موشکی این عزیز را به شهادت برسانند؟ نتیجتا کشف عوامل نفوذی اسراییل مهم است.

باید عوامل نفوذی ترور شهید موسوی را کشف کنیم این موضوع خیلی مهم است؛ برخورد قاطع انجام نشود، این رفتار اسرائیل تکرار می‌شود
کد خبر: 645949
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۴۱:۳۸

روز گذشته سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه قدس در سوریه به شهادت رسید، رخدادی که ایران وعده‌ی پاسخی محکم را در مقابل آن به اسرائیل داده است. 

حسن بهشتی پور، کارشناس بین الملل، در رابطه با تلاش اسراییل برای تحریک نظامی ایران گفت: تئوری نزدیک کردن ایران به جنگ درست است، اما مصادیق آن اشتباه است. اسراییل دنبال این است که ایران با آمریکا درگیر شود، چون می‌داند درگیر شدن خودش با ایران بسیار هزینه دارد و در شرایط فعلی که با حزب الله و حماس در دو جبهه می‌جنگد، جنگ با ایران منطقی نیست؛ بنابراین اصل این موضوع که اسراییل دنبال درگیر کردن ایران با آمریکاست چند سالیست که جریان دارد و با ترور سیدرضی نیز این اتفاق نمی‌افتد. اسراییل در موضوعات بسیاری تلاش دارد که ایران و آمریکا درگیر شوند.

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت و گوی بهشتی پور را در ادامه می خوانید:

 

  • مسئله اینجاست که چرا اسراییل این فرد بزرگوار را شهید کرده است؟ اول باید به نفوذ توجه کنیم که چه کسانی اطلاعات لازم را به اسرائیل داده اند تا با حمله موشکی این عزیز را به شهادت برسانند؟ نتیجتا کشف عوامل نفوذی اسراییل مهم است. 
  • مسئله بعدی اینجاست که آیا اسرائیل به دنبال قدرتنمایی مقابل ایران است؟ با وجود اینکه ایران نقش خود را در حمله حماس تکذیب کرده است، اما اسراییل دنبال انتقام است. یکی دیگر از دلایلی که اقدام به این ترور کرده اند، روحیه دادن به نیروهایشان است، چون در چند وقت اخیر خیلی ضربه خورده اند. اسراییل باید به افکار عمومی خود نیز پاسخ دهد که چرا در چند وقت اخیر ضعف جنگی نشان داده است.
  • اسراییل بار‌ها و بار‌ها به سوریه حمله است، منتهی اینجا یک فرد موثر به شهادت رسیده است. این حمله را می‌توان به شهادت حاج قاسم و فخری زاده تشبیه کرد. به نظر می‌رسد که شهادت سید رضی برای درگیر کردن ایران در جنگ نبود و اهداف سیاسی و خبری پشت سر آن وجود دارد. اگر برخورد قاطع انجام نشود، این رفتار اسرائیل تکرار می‌شود. الان یک فرمانده ارشد شهید شده است و باید واکنش نشان داد.
  • این حمله برای نشان دادن قدرت در مقابل ایران است تا بخشی از حمایت‌های ایران از غزه را تلافی کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها