کد خبر: 645610
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۱۳:۵۷
| |

مهدی باقری عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:

مشکلات اقتصادی نمی‌تواند عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات باشد

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: نمی‌گویم که مشکلات اقتصادی مطلقاً در کاهش مشارکت تاثیر ندارد اما این موضوع عامل مهم و اصلی نیست. به نظرمن مشارکت در انتخابات پیش‌رو مثل دوره قبل مجلس باشد.

مشکلات اقتصادی نمی‌تواند عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات باشد
کد خبر: 645610
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۱۳:۵۷

مهدی باقری، نماینده زنجان و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، گفت: اولاً باید بگویم اینکه عده‌ای گفتند جبهه پایداری صحنه‌گردان هیات‌های اجرایی بودند حرفی نادرست و بدون پشتوانه است. دوماً باید بگویم واقعاً جبهه پایداری اختلاف جدی با قالیباف، رییس مجلس یازدهم، نداشت و خیلی از کارهای این مجلس با وحدت و به خوبی پیش رفته است.

به گزارش منیبان، بخش هایی از گفت و گوی باقری را در ادامه می خوانید:

 

  • جبهه پایداری حتماً برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه دارد و از مدت‌ها پیش تلاش‌های خود را شروع کرده‌ایم. در طول سه سال گذشته به صورت منظم جلسات شورای مرکزی برگزار شده است و بنا داریم در همه شهرها افراد موردنظرمان را پیدا و حمایت کنیم.
  • ما در انتخابات دوره گذشته مجلس، روی به وحدت و ارائه یک لیست از سوی اصولگرایان آوردیم. طبیعی هم بود چون فارغ از اینکه رقیب ما اصلاح‌طلبان باشد یا مستقلین ما دنبال افزایش رای‌آوری نامزدهای خود بودیم. اکنون هم این موضوع مطرح نیست که اگر اصلاح‌طلبان در صحنه رقابت نباشند ما موضوع وحدت را از دستور کارمان خارج کنیم.
  • انتخابات یک رقابت سیاسی - اجتماعی است که با مشارکت عموم مردم اتفاق می‌افتد و بازیگران آن، چهره‌ها و گروه‌های سیاسی هستند. اگر یک گروه یا طیفی، رای خاصی نداشته باشند این موضوع به خاطر عملکرد گذشته آن‌ها است و برای همین گاهی مثل یک تیم ورزشی بهانه می‌آورند که زمین و داوری و شرایط آب و هوایی نامساعد است و با انواع بهانه‌ها وارد صحنه نمی‌شوند و کلاً بازی را برهم می‌زنند.
  • اعتقاد من این است که عملکرد دولت‌ های قبل و جریانات اصلاح‌طلبی باعث شده که اصل مقبولیت و محبوبیت اجتماعی این‌ها زیر سوال برود نه فقط در انتخابات، بلکه در هیچ کنش سیاسی در جامعه امکان حضور و بروز و ظهور ندارند مثل سال گذشته که در اغتشاشات با اینکه همه اصلاح‌طلبان مشهور اعتقاد داشتند که این حرکت‌ها اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد منتهی، چون حرف‌شان خریدار نداشت و به آن‌ها توجهی نمی‌شد اظهارنظر نمی‌کردند.
  • سلیقه مردم مهم است. اگر مردم حس کنند که براساس سلایق‌شان کسی وجود دارد در صحنه می‌آیند. اگر تنوع نامزد باشد مردم مشارکت می‌کنند. من این را قبول ندارم که چون مشکلات اقتصادی داریم پس مشارکت در انتخابات قطعاً پایین خواهد آمد. مردم ما متدین و متشرع هستند. به طور مثال، وضعیت عفاف و حجاب خوب نیست دلیلش این نیست که مردم حجاب‌ ستیز هستند.
  • بیش از ۳۰ نهاد باید کار می‌کردند و فعالیت فرهنگی، تبلیغی و آموزشی انجام می‌دادند که ندادند، بعد انتظار دارند که نوجوان با حجاب باشد. در خصوص انتخابات هم همین است. ما در گذشته کار خوبی نسبت به اینکه مردم در تمام شئون اجتماعی و سیاسی مشارکت بکنند را انجام نداده‌ایم. به همین دلیل نوجوانی که امروز سنش به رای رسیده وقتی اصلاً به فضا آشنا نیست چه انتظاری داریم که بیاید و رای بدهد.
  • کسانی که در انتخابات مشارکت نمی‌کنند لزوماً رویکردشان مرتبط با مباحث اقتصادی و معیشتی نیست. فرهنگ سیاسی ما نیاز به تعالی دارد. نمی‌گویم که مشکلات اقتصادی مطلقاً در کاهش مشارکت تاثیر ندارد اما این موضوع عامل مهم و اصلی نیست. به نظرمن مشارکت در انتخابات پیش‌رو مثل دوره قبل مجلس باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها