کد خبر: 644163
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

واکنش رئیس دیوان محاسبات به انتشار اعداد و ارقام فساد چای دبش؛ افراد در ارائه آمار و اطلاعات دقت کنند

رئیس کل دیوان محاسبات در واکنش به پرونده تخلف در واردات چای دبش گفت: افراد در ارایه آمار و اطلاعات دقت کرده و قبل از هر اظهار نظر اعداد و ارقام را با دیوان محاسبات کنترل کنند.

واکنش رئیس دیوان محاسبات به انتشار اعداد و ارقام فساد چای دبش؛  افراد در ارائه آمار و اطلاعات دقت کنند
کد خبر: 644163
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۰:۰۰

سیداحمد رضا دستغیب در واکنش به اعداد و ارقام اعلام شده در پرونده واردات چای دبش اظهار داشت: سر و کار دیوان محاسبات با اعداد و ارقام است و ای کاش آنهایی که اظهار نظر می‌کنند اول با دیوان محاسبات که یک مجموعه فنی و حسابرسی در کشور است این اعداد و ارقام را کنترل می کردند. ببینند آیا این اعداد و ارقام که از تخلف می گویند درست است؟

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مردم تقصیری ندارند یک عددی می شنوند و آن را محاسبه می کنند و به این شکل سرمایه اجتماعی مورد تهدید قرار می گیرد اما ابعاد مختلف آن را نمی دانند و طبیعی هست چون کار آنها حسابرسی نیست. افراد باید مراقبت کنند در ارایه اطلاعات و آمار.

رئیس دیوان محاسبات تصریح کرد: البته اگر تخلفی از جانب هر شخصی صورت می‌گیرد که موجب تضییع بیت المال می شود حتما قوه قضاییه باید ورود کند و البته اگر در حوزه دولت باشد ما هم در دادگاه عالی مالی که دیوان محاسبات است حتما ورود و رسیدگی می‌کنیم اما در ارایه آمار باید مراقب بود که خدای نکرده این موضوع باعث نشود که بهانه جدیدی برای تاختن به بخش خصوصی ایجاد شود.

دستغیب تاکید کرد: ما باید موضوع را ریشه یابی کنیم، ممکن است مشکل از سامانه ها باشد، ممکن است از سامانه گمرک باشد، ممکن است از عدم کنترل بانک مرکزی باشد و بخشی هم ممکن است مربوط به تخلفات فردی باشد که همه این موارد باید با دقت مورد برسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها