کد خبر: 643868
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۲:۱۵:۵۶
| |

هشدار صریح مقام بلندپایه نظامی به اسرائیل؛ به نفع‌تان است که به جنگ غزه پایان دهید

رئیس ستادکل نیرهای مسلح گفت: به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه‌پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود چون راهی غیر از این برای صلح و آرامش در این سرزمین وجود ندارد.

هشدار صریح مقام بلندپایه نظامی به اسرائیل؛ به نفع‌تان است که به جنگ غزه پایان دهید
کد خبر: 643868
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۲:۱۵:۵۶

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه، ۱۸ مهرماه) در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی که در ستاد ارتش برگزار شد، گفت: امروز در این نمایشگاه همه فرآیند آموزشی ارتش را مشاهده کردیم. البته بخش‌هایی از آن را در گذشته به صورت واحد شاهد بودیم.

به گزارش فارس، بخش هایی از اظهارات سرلشکر باقری را در ادامه می خوانید:

 

  • آمیختگی آموزش و عمل در نیروهای مسلح بحث ارزشمندی است که در آموزش های کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و باید بطور جدی به آن توجه شود. چرا که جایگاه تربیت در روند آموزشی نیروهای مسلح و همچنین در آمیختگی آموزش و عمل موضوعاتی است که در نظام آموزشی ما مورد غفلت واقع شده است.
  • در دانشگاه های وزارت علوم، آمیختگی با عمل وجود ندارد بطوری که دانشجو فقط در صحنه آموزش حضور دارد نه در صحنه عمل. علاوه بر آموزش و عمل باید به بحث های تربیتی و انقلابی نیز باید توجه جدی شود.
  • البته آموختگی آموزش و عمل در حوزه پزشکی وجود دارد ولی در حوزه تربیتی در دانشگاه‌ها اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و دانشجویان روز اولی که وارد دانشگاه می‌شوند وضعیت بهتری از روز فارغ التحصیلی دارند. لذا؛ توصیه می‌کنم حتما از مسئولان بخش‌های کشوری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنید.
  • عاملی که می‌تواند ماموریت را به خوبی انجام بدهد، منابع انسانی ماست. لذا؛ منابع انسانی همواره مورد تاکید فرمانده عزیز ما قرار دارد و در همه جلسات نسبت به آن تاکید داریم که آن جواهری که شما باید جستجو کرده و بیابید، تشویق و ترغیب کنید که وارد نیروی مسلح شود.
  • این نیروی انسانی بایستی ماموریت‌ها را انجام دهد و پس از انتخاب صحیح گوهر انسانی، تربیت و آموزش او و عجین کردن این تربیت و آموزش با عمل به هنگام و صحیح و طی مراحل رشد و تکامل این سرمایه عزیز انسانی مسئولیت سنگینی است که بر عهده مجموعه‌های تربیت و آموزش و فرماندهان عزیز ما قرار دارد.
  • با تنوع ماموریت‌ها اتفاقات و تحولات گوناگون که پیش روی ما قرار دارد قطعاً باقی‌ماندن در سنت‌های گذشته آموزش‌های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند چه بسا ما را از هدف خود دور کند. به همین دلیل، ما بایستی یک روند رشد یابنده کیفی تربیتی و آموزشی را دائماً مدنظر قرار بدهیم.
  • ما بایستی ارزیابی و پیش بینی کنیم که با چه صحنه‌هایی مواجه خواهیم شد و چه سناریوی‌های دفاعی امنیتی پیش روی ماست و منابع انسانی خود را برای چه صحنه‌هایی بایستی آماده کنیم، این مسیر باید با اشراف اطلاعاتی کامل و تدابیر گوناگون راهبردی و عملیاتی سازماندهی شود.
  • در این راستا، آنچه باید رخ بدهد یعنی روش اداره صحنه و روش نبرد در شقوق مختلف به آیین‌نامه‌ها و سپس به محتوای آموزشی تبدیل شود و بر اساس آن، تربیت و بروزرسانی اساتید و مربیان انجام شده و سپس، آموزش آن به فراگیران باید یک مسیر دائمی در حال بروز رسانی و رشد و تکامل باشد.
  • در این فرآیند، بستر و محتوای تربیتی و روحی است که در ترکیب با این دانش‌اندوزی خواهد توانست سرمایه انسانی ارزشمند را برای اجرای ماموریت‌های سنگین و سخت آماده کند. این فرآیندی است که روز به روز در مسیر تکامل آن حرکت می‌کنید و نمایشگاه امروز هم بخش بسیاری از این را نشان می‌داد.
  • از رزمندگان فلسطینی تشکر می‌کنیم و امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه‌پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود چون راهی غیر از این برای صلح و آرامش در این سرزمین وجود ندارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    این کجاش هشدار بود؟ یک توصیه خواهشانه بود به اسرائیل کودک کش.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها