کد خبر: 643430
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۳:۲۸
| |

دیدار مهم مقام بلندپایه ارتش با مقامات نظامی آذربایجان + عکس

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای آذربایجانی خود در خصوص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دیدار مهم مقام بلندپایه ارتش با مقامات نظامی آذربایجان + عکس
کد خبر: 643430
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۳:۲۸

امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش که در چارچوب همکاری‌های دوجانبه ایران و آذربایجان به این کشور سفر کرده است، با ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و در ادامه با فرمانده نیروی دریایی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، وی همچنین از یگان‌های نظامی نیروی دریایی آذربایجان و مراکز عالی آموزش نظامی این کشور بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به کشور آذربایجان با بیان اینکه این کشور مسلمان دوست و همسایه ما است، گفت: قطعا اهداف اصلی ما در این سفر تعمیق روابط‌مان در حوزه دیپلماسی دفاعی و به‌خصوص دیپلماسی دریایی است.

امیر دریادار ایرانی افزود: از دیگر اهداف این سفر می‌توان به افزایش مراودات در همه سطوح به‌ویژه در حوزه‌های مشترک از قبیل آموزش، برگزاری تمرینات و رزمایش‌ها، برگزاری مسابقات نظامی و اجرای گشت‌های مشترک دریایی اشاره کرد.

همچنین امیر ایرانی با آدمیرال «سبحان بکیروف» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که امروز (سه‌شنبه) در باکو انجام شد، در خصوص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

همچنین طرفین، دریای خزر را دریای صلح، دوستی و همکاری خواندند و بر امنیت آن برای افزایش تجارت و ترانزیت میان پنج کشور ساحلی خزر تاکید کردند.

 

دریادار ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها