کد خبر: 643370
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

ادعای جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

همه دلایلی که می‌گوییم ایران پشت حملات یمن قرار دارد را در اختیار داریم

مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه امروز(دوشنبه) مدعی شد: «همه دلایل این اعتقاد که حملات حوثی‌ها با حمایت کامل ایران انجام شده را در اختیار داریم.»

همه دلایلی که می‌گوییم ایران پشت حملات یمن قرار دارد را در اختیار داریم
کد خبر: 643370
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۰۸:۱۵:۰۰

مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه امروز(دوشنبه) مدعی شد: «همه دلایل این اعتقاد که حملات حوثی ها با حمایت کامل ایران انجام شده را در اختیار داریم.»

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: جیک سالیوان اظهار کرد: حملات به کشتی ها در دریای سرخ، صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند.

وی افزود: اعتقاد نداریم که سه کشتی که مورد حمله قرار گرفتند ارتباطی با اسرائیل داشته باشند.

سالیوان ادامه داد: با شماری از کشورها برای تشکیل نیروهای وظیفه دریایی جهت حفاظت از کشتی ها در آب های بین المللی در حال رایزنی هستیم.  این حملات بی پروایی حوثی ها را نشان می دهد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: به رایزنی با متحدانمان درباره پاسخ به حملات حوثی ها به کشتی ها ادامه می دهیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا  در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات با قطر و مصر درباره نحوه پیشبرد راهبرد آزدای «گروگان ها» ادامه دارد، بیان کرد: ارزیابی تلاش های اسرائیل در خصوص هشدار به غیرنظامیان هنوز زود است. اسرائیل یک اقدام غیرعادی را در خصوص تعیین مناطق عملیات خود و درخواست از مردم برای خروج از ان مناطق اتخاذ کرده است.

سالیوان در ادامه ابراز کرد: به انجام تمام تلاش ها برای بازگردان همه آمریکایی های بازداشت شده در غزه پایبند هستیم. جامعه بین المللی را بار دیگر به پایبندی به تعهدات خود در جنبه انسانی دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: همچنان راههای پیشرفت پرونده «گروگان ها» را بررسی می منیم و به فشار بر حماس در خصوص  آنها ادامه خواهیم داد.

سالیوان همچنین مدعی شد: حماس آزادی «زنان گروگان» را رد می کند و همین موضوع باعث از هم پاشیدن آتش بس شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها