کد خبر: 643312
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

جعفری، سخنگوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد:

دو گروه از طرف ستاد امر به معروف در فرودگاه مشهد مستقرند؛ یک گروه موسوم به حجاب‌بانان و گروه دیگر به نام «تببین» کاملا هم مردم‌نهادند

سخنگوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص فعالیت حجاب‌بان‌ها در این فرودگاه اظهار کرد: از سمت ستاد امر به معروف و قرارگاه عفاف و حجاب استان دو گروه در حال فعالیت در فرودگاه مشهد مستقر هستند؛ یک گروه همین افراد موسوم به حجاب‌بان هستند و دسته دیگر گروه تبیین‌اند که با مردم در مورد حجاب صحبت می‌کنند.

دو گروه از طرف ستاد امر به معروف در فرودگاه مشهد مستقرند؛ یک گروه موسوم به حجاب‌بانان و گروه دیگر به نام «تببین» کاملا هم مردم‌نهادند
کد خبر: 643312
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۵۰:۰۰

چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حضور افراد موسوم به حجاب‌بان در فرودگاه مشهد منتشر شد. با توجه به اینکه تا پیش از این چنین گروه‌هایی در فرودگاه حضور نداشتند، اکنون چگونگی فعالیت آنان سوال‌برانگیز است. 

همچنین گاها افرادی که در حوزه عفاف و حجاب فعال اند، در متروی مشهد نیز حضور دارند و تذکراتی را به بانوان می‌دهند‌. البته که این اقدامات در مشهد اصلا به شدت و حدت تهران نیست.

حسن جعفری، سخنگوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص فعالیت حجاب‌بان‌ها در این فرودگاه اظهار کرد: در فرودگاه نیز مانند سایر مبادی، مسافرین باید قوانین کشور را رعایت کنند. از سمت ستاد امر به معروف و قرارگاه عفاف و حجاب استان دو گروه در حال فعالیت در فرودگاه مشهد اند؛ یک گروه همین افراد موسوم به حجاب‌بان هستند و دسته دیگر گروه تبیین اند که با مردم در مورد حجاب صحبت می‌کنند. 

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت و گوی جعفری را در ادامه می خوانید:

 

  • ما از ارائه خدمات به افرادی که حجاب ندارند معذوریم. لذا ابتدا اعضای گروه تبیین مشغول به فعالیت شدند و در قدم بعدی حجاب‌بان‌ها آمدند و اکنون در فرودگاه مشهد مستقر اند. این گروه‌ها کاملا مردم‌نهاد اند و مجوز قرارگاه عفاف و حجاب را دارند.  
  • هر فعالیتی در فرودگاه مشهد باید با اخذ مجوز از مدیریت و انجام هماهنگی صورت گیرد. 

در متروی مشهد عده‌ای کار فرهنگی انجام می‌دهند، اما حجاب‌بان نیستند 

همچنین مرتضی مهاجر، مدیر روابط‌ عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز با بیان اینکه ما در متروی مشهد حجاب‌بان نداریم، اظهار کرد: اما به هر حال بر اساس دستورالعمل‌های موجود، در گیت‌های ورودی به مترو به افراد بی‌حجاب توسط کارکنان قطارشهری تذکر داده می‌شود، وگرنه در متروی مشهد نیروی دائمی خارج از مجموعه قطارشهری برای تذکر در مورد حجاب حضور ندارد.

بخشهایی از گفت و گوی مهاجر را نیز در ادامه می خوانید:

 

  •  البته یک سری اقدامات فرهنگی مانند حجاب‌آرایی و تبیین مسائل اعتقادی در متروی مشهد انجام می‌شود. در این چهارچوب، هر از چند گاهی و در حد مثلا هفته‌ای یک بار، برخی افراد از قرارگاه‌های جهادی فعال در حوزه عفاف و حجاب با حضور در ایستگاه‌های متروی مشهد، به ترویج فرهنگ حجاب می‌پردازند. 
  • این افراد مجوزهای ستاد امر به معروف را دارند، اما ما با آنان کار مستقیم سلبی انجام نمی‌دهیم‌. یعنی فعالیت این‌ افراددر متروی مشهد بدین شکل نیست که جلوی مردم را بگیرند و برای رعایت حجاب به آنان تذکر دهند و فعالیت‌هایشان در همین حد اقدامات فرهنگی است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها