کد خبر: 643243
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۸:۴۱:۰۷
| |

هشدار مهم به مسئولان: مردم حساب شما را به پای کل نظام می‌‏نویسند؛ پایوران پهلوی هم مرتکب همین اشتباه شما شدند

روزنامه هم میهن نوشت: اشتباه بزرگ این تفکر این است که فکر می‌کند مردم، عملکرد مسئولان را به حساب کل سیستم نمی‌گذارند اما آیا این انگاره درست است؟ این خطایی بود که پایوران نظام پادشاهی پهلوی هم مرتکب شده و در انتهای آن دوران معتقد بودند که «اگر مسئولان هم اشتباهی داشتند این را نباید به حساب کل دستگاه گذاشت و برای اینکه ایران تبدیل به ایرانستان نشود، باید از نظام پادشاهی دفاع کنند».

هشدار مهم به مسئولان: مردم حساب شما را به پای کل نظام می‌‏نویسند؛ پایوران پهلوی هم مرتکب همین اشتباه شما شدند
کد خبر: 643243
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۸:۴۱:۰۷

روزنامه هم میهن تاکید کرده که مردم خطای مسئولان را پای کل نظام و سیستم می‌نویسند.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

  • مجتبی ذوالنوری، نایب‌رئیس مجلس یازدهم، که در مراسم یادواره شهید مدرس و شهدای روحانی شهرستان اردستان سخنرانی می‌کرد؛ با ترفندی خاص تلاش کرده تا خطای برخی مسئولان را از کل سیستم جدا کند. از همین رو می‌گوید: «به‌‌رغم همه مشکلات معیشتی مردم ما مردم فهیمی هستند و حساب نظام را با چهار مسئول مشکل‌دار یکی نمی‌دانند.»
  • اشتباه بزرگ این تفکر این است که فکر می‌کند مردم، عملکرد مسئولان را به حساب کل سیستم نمی‌گذارند اما آیا این انگاره درست است؟ این خطایی بود که پایوران نظام پادشاهی پهلوی هم مرتکب شده و در انتهای آن دوران معتقد بودند که «اگر مسئولان هم اشتباهی داشتند این را نباید به حساب کل دستگاه گذاشت و برای اینکه ایران تبدیل به ایرانستان نشود، باید از نظام پادشاهی دفاع کنند». اما واقعیتی که در جامعه حکم‌فرما بود، دقیقاً متضاد با این تفکر انگاره بود. واقعیت این بود که مردم همه آنچه رخ می‌دهد را به پای همه مجموعه می‌نویسند. چون افرادی که آن خطاها را کردند نه از پایین آن جامعه بلکه از طبقه حاکمان هستند.
  • این افراد و جریانات بد نیست اگر وقت بگذارند و سخنان پرویز ثابتی را که اخیراً منتشر شده گوش کنند و ببینند که چگونه ثابتی به‌عنوان مهمترین عامل امنیت داخلی دوران پهلوی تلاش می‌کند خودش را تبرئه کند و رسیدن جامعه به نقطه انقلاب 57 را از عملکرد خود دور کند. در لابه‌لای حرف‌های ثابتی مشخص می‌شود که نگاه مردم ایران به وقت نارضایتی از سیستم چگونه یکپارچه شده و قائل به این نیستند که خطای فردی رخ داده است.
  • واقعیت این است که مردم عملکرد مسئولان را به پای کل سیستم می‌گذارند و این نکته‌ای است که نباید فراموش کنند. بالاتر از آن، مردم حتی عملکرد امروز و یا نتایج حاصل شده امروز را به پای انقلابیون 57 هم می‌نویسند. به عبارت روشن‌تر، اگر امروز مردم از وضع موجود راضی باشند یا ناراضی باشند، حاصل آن را از کسانی که در سال 57 انقلاب کردند، مطالبه می‌کنند. در چنین وضعیتی چطور برخی تصور می‌کنند که ممکن است مردم میان خطایی که برخی مسئولان انجام می‌دهند با کل سیستم تفکیک قائل شوند؟
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

    مربوط به نظام نیست پس مربوط به کیه حاجی ؟؟؟؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها