کد خبر: 642938
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد:

مقام معظم رهبری صراحتا اعلام کردند بی‌حجابی جرم سیاسی است، مخاطب این جرم اسلام، انقلاب و نظام هستند؛ تنها مسائل قضایی کافی نیست

امام جمعه مشهد گفت: اگر بناست بی‌حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرم انگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.

مقام معظم رهبری صراحتا اعلام کردند بی‌حجابی جرم سیاسی است، مخاطب این جرم اسلام، انقلاب و نظام هستند؛ تنها مسائل قضایی کافی نیست
کد خبر: 642938
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۴:۲۰:۰۰

سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت مرحوم مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: ضمن گرامیداشت هفته نیروی دریایی و ادای احترام به این تبار پرفضیلت و فداکار، امروز مصادف است با سالروز شهادت مرحوم آیت‎الله سید حسن مدرس و روز مجلس. فردا هم به‌عنوان یازدهم آذر مقارن است با شهادت روحانی مجاهد مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی که نهضت اسلام‎ خواهانه خود را در گوشه‌ای از خاک پاک ایران اسلامی برپا کرد و به‌موازات استبداد خرافی و عقب‌افتاده قاجار، با انتقال قدرت به رضاخان ملعون به‌عنوآن‌جاسوس ناپاک و ظالم انگلیس نیز مبارزه می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مشهد؛ او افزود: امروزه نتیجه شیرین و اثربخش مقاومت برای همه ملت‌های جهان ملموس است،عزیزان من، مقاومت جواب می‌دهد. این پیام انقلاب ماست. ما فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم. ملت سیاه پوشید، اشک ریخت، عزاداری کرد. شایسته نیست در این مملکت امام زمان (عج) و ملت فاطمی، میراث حقیقی فاطمه (س) و حرمت خون شهدایی که پیشانی‌بند یازهرا (س) بر سر داشتند، موردغفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد.

در ادامه بخش هایی از اظهارات او را می خوانید:

 

  • مردم در موضوع حجاب ایستادگی کنند. دشمن در این حوزه متمرکز است این مسئله ایدئولوژیک را به بهانه‌ای برای اختلاف ‎افکنی میان اقشار مختلف مردم ما تبدیل کند. مقام معظم رهبری درباره بدحجابی به‌صراحت اعلام موضع کردند و این کار را جرم سیاسی خواندند تا برای قوه قضاییه مشخص شود که باید جرم ‎انگاری کند و مجازات مقتضی آن هم تعیین شود.
  • شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، خواسته ما از فقهای عادل و حقوقدانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‎انگاری تلقی کنند و موضع نهاد‌های انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود.
  • اگر بناست بی‌حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرم انگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.
  • اگر این لایحه از این بابت ابهام دارد، فق‌های مجاهد و حقوقدانان اندیشمند شورا، مجلس را موظف کنند این مسائل را برطرف کند. مجلس وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند. این مجلس، قربانی صدیقی همچون مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس دارد. این مجلس به نام شورای اسلامی مزین است و برای اسلام شهید تقدیم کرده و تکلیف دارد پای‌کار خواسته‌های شرعی و به‎ حق مردم باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها