کد خبر: 641779
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

همسر سعیده شفیعی:

ماهنامه خط صلح که همسرم به خاطر همکاری با آن به زندان محکوم شده فیلتر نشده بود و بسیاری از مقامات کشور با آن مصاحبه کرده‌اند

همسر سعیده شفیعی گفت: ماهنامه خط صلح نیز حداقل در زمان رسیدگی به پرونده، حتی فیلتر نشده بود و بسیاری از مقامات کشور نیز با آن مصاحبه کرده‌اند. سعیده با اسم و هویت واقعی خود در این ماهنامه کمتر از ده مقاله نوشته است که این موضوع مؤید عدم سوءنیت اوست.

ماهنامه خط صلح که همسرم به خاطر همکاری با آن به زندان محکوم شده فیلتر نشده بود و بسیاری از مقامات کشور با آن مصاحبه کرده‌اند
کد خبر: 641779
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۰

روزنامه هم میهن با حسن همایون، همسر سعیده شفیعی درباره پرونده همسرش گفت‌وگو کرده است.

به گزارش هم‌ میهن بخش‌های مهم ای گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • طبق کیفرخواست صادره، اتهامات سعیده اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت داخلی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در ماهنامه خط صلح و سایت هراناست. اما واقعیت این است که همسر من به‌هیچ‌وجه همکاری‌ای با سایت هرانا نداشته است. نکته مهم آنکه در کیفرخواست صادره ضابط و بازپرس پرونده عنوان کردند، متهم از ارتباط سایت خط صلح و هرانا بی‌اطلاع بوده است.
  • ماهنامه خط صلح نیز حداقل در زمان رسیدگی به پرونده، حتی فیلتر نشده بود و بسیاری از مقامات کشور نیز با آن مصاحبه کرده‌اند. سعیده با اسم و هویت واقعی خود در این ماهنامه کمتر از ده مقاله نوشته است که این موضوع مؤید عدم سوءنیت اوست. با توجه به اینکه او به صورت غافلگیرانه بازداشت شده بود، در گوشی‌ همراهش هم موردی نبوده که بگوییم با هرانا ارتباط داشته و برای آنها نوشته است و وکیل پرونده نیز مستنداتی از همکاری او با هرانا در پرونده مشاهده نکرده بود.
  • اتفاق عجیبی که در دادگاه تجدیدنظر رخ داد این بود که مدت حبس‌ برای اتهام اجتماع و تبانی را به 3 سال و 6 ماه و یک روز و میزان حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام به 7 ماه و 16 روز تقلیل داده شد. اگر دادگاه تجدیدنظر قائل به این بوده که همسر من به هر علتی از حق تخفیف برخوردار است 29روز تقلیل مدت حبس برای مجازات اجرایی او، به چه درد می‌خورد؟ از طرف دیگر با توجه به شرایط پرونده، سعیده شفیعی می‌توانست مشمول بخشنامه عفو قرار گیرد اما نظر هر دو دادگاه  بدوی و تجدیدنظر این بود که او و هم‌پرونده‌ای دیگرش، یعنی نسیم سلطان‌بیگی مشمول عفو نشوند. در نهایت نیز درخواست اعاده دادرسی که وکیل سعیده ثبت کرد، رد شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها