کد خبر: 641720
|
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۲۰:۳۵
| |

اعتراض به سخنان «انحرافی» محصولی؛ یکدست شدن حاکمیت یعنی بازگشت به عقب

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولتی که اعضاء آن یکدست باشند و همگی از یک صدا پیروی کنند و به یک نقطه چشم بدوزند، هرگز نمی‌تواند به تصمیمات جامع دست یابد. این وضعیت به فقر فکری بزرگی منجر می‌شود که کشور را دچار عقبگرد و یا حداقل درجا زدن می‌کند.

اعتراض به سخنان «انحرافی» محصولی؛ یکدست شدن حاکمیت یعنی بازگشت به عقب
کد خبر: 641720
|
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۲۰:۳۵

روزنامه جمهوری اسلامی از صادق محصولی به دلیل سخنان «انحرافی»اش انتقاد کرده است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، متاسفانه بعضی فعالان سیاسی این روزها سخنانی گفته‌اند که نشان‌ دهنده عزم آنان بر ادامه دادن به مسیر خلاف قانون و خلاف مصالح عمومی است. دبیرکل یکی از احزاب خواستار یکدست‌تر شدن حکومت شده و برای آنکه بر این خواسته انحرافی خود سرپوش ظاهرپسندی بگذارد این را هم چاشنی سخنان خود کرده که تعدادی از مسئولین و وزرا انقلابی نیستند و باید کنار بروند و جای خود را به افراد انقلابی بدهند.

این روزنامه افزوده است: مجلس شورای اسلامی ذاتاً جای کنار هم قرار گرفتن نقطه ‌نظرهای گوناگون است تا زمینه‌ای برای تضارب آرا باشد. از تضارب آراء است که قانون مفید و موثر به دست می‌آید. مجلس یکدست دچار فقر تضارب آراء است و هرگز نمی‌تواند قانون مورد نیاز جامعه را تدوین کند. بنابراین، مجلس یکدست برخلاف اقتضای ذاتی مجلس مورد نظر نظام جمهوری اسلامی است. دولت نیز برای آنکه در بخش اجرا بتواند کارآئی قابل قبولی داشته باشد باید مجمعی از صاحبان توانمندی‌های فکری با آراء و نقطه ‌نظرهای متنوع باشد. دولتی که اعضاء آن یکدست باشند و همگی از یک صدا پیروی کنند و به یک نقطه چشم بدوزند، هرگز نمی‌تواند به تصمیمات جامع دست یابد. این وضعیت به فقر فکری بزرگی منجر می‌شود که کشور را دچار عقبگرد و یا حداقل درجا زدن می‌کند.

روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرده است: انقلابی بودن اگر بطور دقیق مفهوم شود، با یکدست ‌سازی در تضاد آشکار است، زیرا فلسفه انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه خانواده سلطنتی و عناصر وابسته به سلطنت بر کشور بود. این سلطه، از عوارض یکدست بودن حاکمیت بود. در آن دوران، شاه می‌خواست حاکمیت در کشور به صورت یکدست در اختیار او باشد و تمام کارگزاران مطیع فرمانش باشند. انقلاب اسلامی، این بساط را برهم زد و نظام مردمی جمهوری اسلامی را به وجود آورد تا عموم مردم بتوانند در حاکمیت سهیم و نقش داشته باشند. بنابراین، یکدست ‌سازی، انحراف از انقلاب است و همه باید برای جلوگیری از آن تلاش کنند. انتخابات، تنها فرصتی است که مسئولان ارشد نظام می‌توانند از آن برای جبران انحرافاتی که از قانون صورت گرفته استفاده کنند. عمل به قانون در تمام مراحل انتخابات، بهترین راه برای ترمیم اعتماد عمومی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها