کد خبر: 641569
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

توصیه یک روزنامه به مسئولان عالی‌رتبه نظام: مانند امام علی چشم و گوش نامرئی داشته باشید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنها باید با اقتدا کردن به امیرالمومنین علیه‌السلام، چشم و گوش‌های نامرئی داشته باشند و به آنها این آزادی را بدهند که بدون واهمه و ملاحظات معمول، آنچه می‌بینند و می‌شنوند و از متن و بطن جامعه می‌فهمند را بدون کم و کاست به بالاترین رده‌های مسئولیتی نظام منتقل کنند.

توصیه یک روزنامه به مسئولان عالی‌رتبه نظام: مانند امام علی چشم و گوش نامرئی داشته باشید
کد خبر: 641569
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان عالی رتبه نظام توصیه کرد مانند امام علی چشم و گوش نامرئی داشته باشند. 

به گزارش جمهوری اسلامی، مهم‌ترین کاری که مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی اکنون برعهده دارند، ترمیم اعتماد عمومی است. قبل از هر چیز همه باید بپذیریم که عملکردها موجب خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی شده است. انکار این واقعیت، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلات، بیشتر خواهند شد. شاید عده‌ای که در متن مردم حضور ندارند و به گزارش‌های رسمی عده‌ای بله‌قربان‌گو اعتماد می‌کنند، از این واقعیت که اعتماد عمومی خدشه‌دار شده است اطلاع نداشته باشند. این افراد نباید به گزارش‌های اطرافیان خود اکتفا کنند. آنها باید با اقتدا کردن به امیرالمومنین علیه‌السلام، چشم و گوش‌های نامرئی داشته باشند و به آنها این آزادی را بدهند که بدون واهمه و ملاحظات معمول، آنچه می‌بینند و می‌شنوند و از متن و بطن جامعه می‌فهمند را بدون کم و کاست به بالاترین رده‌های مسئولیتی نظام منتقل کنند. فقط از این طریق است که مسئولان ارشد نظام می‌توانند از واقعیت‌ها مطلع شوند.

این روزنامه افزوده است: درباره ترمیم بی‌اعتمادی به‌وجود آمده، دو نظریه وجود دارد. عده‌ای معتقدند کار از کار گذشته و دیگر امکان ترمیم وجود ندارد. عده‌ای دیگر، این نظریه را قبول ندارند و می‌گویند هنوز فرصت ترمیم وجود دارد و با تصحیح عملکردها و جبران نارواها می‌توان اعتماد از دست رفته را برگرداند. ما نظریه دوم را قبول داریم و علاوه بر اعتقاد به امکان ترمیم اعتماد خدشه‌دار شده، اصولاً حفاظت از نظام جمهوری اسلامی را لازم می‌دانیم. برای این نظام، جایگزینی وجود ندارد و مهم‌تر اینکه اگر به قانون اساسی این نظام به درستی عمل شود، تمام نارضایتی‌ها از بین خواهد رفت و اعتماد از دست رفته نیز برخواهد گشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علیپور ارسالی در
    سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲

    دیرتر شده است و کار از کار گذشته. دروغهای رنگین روزمره برای تطهیر رییسی نیز تاثیرش بدتر نمودن اعتماد مردم است.اینها واقعیت های کف جامعه است و دین گریزی با سرعت می تازد بلحاظ ابهام در صداقت گفتار و عمل عالیجنابان. بعنوان یک مثال کوچک ایشان به چه حقی و تقریبا غیر آشکار دخترشان را با خود بردند آمریکا در حالی که خود را علیه آمریکا معرفی مینمایند،هزینه آن چقدر شد و چرا از جیب ملت پرداخت شد و...

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها