کد خبر: 640820
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

رئیسی برای انتخابات مجلس فهرست انتخاباتی می‌دهد؟

روزنامه ایران نوشت: اواسط مردادماه سال‌جاری بود که نتایج یک نظرسنجی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای یافت. نظرسنجی‌ای که نشان می‌داد 41 درصد از پاسخ‌دهندگان در انتخابات مجلس دوازدهم تمایل دارند به فهرستی رأی دهند که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور آن را تأیید یا حمایت کند.

رئیسی برای انتخابات مجلس فهرست انتخاباتی می‌دهد؟
کد خبر: 640820
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۵:۲۰:۰۰

روزنامه دولتی ایران مدعی شده که مردم خواستار ارائه فهرست انتخاباتی از سوی سیدابراهیم رئیسی هستند!

به گزارش ایران، بر خلاف ادوار گذشته که دولت‌ها میاندار اثرگذار جناحی در انتخابات‌های دوره‌ای مجلس بودند و حتی تا انتخاب هیأت رئیسه مجلس نیز لابی‌گری می‌کردند، بدنه دولت سیزدهم از همان ابتدا با تذکر جدی و قاطع رئیس‌جمهور مواجه شد. آیت‌الله رئیسی اکیداً به دست‌اندرکاران انتخابات و همچنین اشخاص سیاسی درون دولت توصیه کردند که جز راهبرد مورد خواست رهبرانقلاب و مصرح قانون، مشی دیگری نباید اتخاذ شود. با این حال اواسط مردادماه سال‌جاری بود که نتایج یک نظرسنجی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای یافت. نظرسنجی‌ای که نشان می‌داد 41 درصد از پاسخ‌دهندگان در انتخابات مجلس دوازدهم تمایل دارند به فهرستی رأی دهند که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور آن را تأیید یا حمایت کند. آن نظرسنجی اگر چه به مذاق منتقدان دولت خوش نیامده بود اما گویای یک واقعیت بود اینکه طیف قابل توجهی از رأی‌دهندگان فهرست مطلوب خود را در میان هیچ یک از فهرست‌هایی که تا پیش از این در انتخابات‌ها رقابت کرده‌اند، پیدا نمی‌کنند و به معنای واقعی به دنبال هوایی تازه‌اند. 

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد به تناسب همین تغییر در جامعه در میان فعالان سیاسی هم گفتمان جدیدی شکل گرفته است؛ گفتمانی که الزاماً نمی‌توان آن را تحت عنوان «حامیان دولت سیزدهم» یا «حامیان رئیسی» خلاصه کرد، اما می‌توان مشی مطلوب آن را منطبق بر حل مسائل دولت مردمی دانست. این گفتمان احتمالاً دربرگیرنده چهره‌های جوان‌تر باشد که بیش از تمایل به وارد شدن در منازعه قدرت سیاسی دیرینه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا متمایل به کار انقلابی و جهادی و پیگیری رویکرد عمل‌گرایانه برای حل مسائل اساسی کشور و بطور ویژه رفع مشکلات اقتصادی است که از هشت سال بی‌تدبیری در دولت گذشته و حاکمیت سیاسی‌کاری بر طیف قابل توجهی از کرسی‌های مجلس بر جا مانده. جریان گفتمانی که با اتکا به همان نظرسنجی مردادماه باید گفت برای کهنه سیاستمداران هر دو جریان دیگر می‌تواند رقیبی غیرقابل پیش‌بینی تلقی شود و همین حالا هم معدود نمایندگان نزدیک به این جریان نوخاسته در زمره عمل کنندکان به امر نمایندگی مردم به شمار می‌روند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها