کد خبر: 640236
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۰۷:۱۰:۰۳
| |

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی:

دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود؛ دلیل ردصلاحیت هم انتقام جویی دولت بود ولاغیر

نماینده بستان آباد درباره علل ردصلاحیتش گفت: متاسفانه زمزمه‌های وجود داشت که دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود و چیدمانی که برای هیأت‌های اجرایی بود، کاملا هماهنگ با تصمیمات از پیش تعیین شده بوده و تا اهدافشان را در بحث خالص سازی به سرانجام برسانند.

دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود؛ دلیل ردصلاحیت هم  انتقام جویی دولت بود ولاغیر
کد خبر: 640236
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۰۷:۱۰:۰۳

نتایج بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات مجلس توسط هیأت های اجرایی به نامزدهای انتخابات مجلس اعلام شد. در این میان برخی نمایندگان منتقد دولت ردصلاحیت شده‌اند. بر همین اساس برخی از نامزدها و چهره‌های سیاسی با انتقاد از هیات های اجرایی، علت رد صلاحیت‌ خود را دلایل سیاسی و انتقام جویی دولت خواندند.

بر همین اساس، جلال محمود زاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس که از نمایندگان رد صلاحیت‌شده است، با اشاره به نحوه چینش هیأت اجرایی وزارت کشور گفت: «دولت برای این موضوع برنامه ریزی کرده و در بیشتر شهرستان‌هایی که مدنظرشان بود، اینکار انجام شده است. اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس استعلام تنبیه‌گرایانه صورت بگیرد، هیأت اجرایی طبیعتا باید به این استعلامات تن بدهد. اگر ردصلاحیت‌ها بدون مدرک باشد دلایل سیاسی داشته و دولت به تعدادی از فرمانداران این مورد را دیکته کرده که در هیأت‌های اجرایی ردصلاحیت ها را انجام بدهند.»

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد هم که از اولین نماینده‌ هایی بود که از رد صلاحیت خود خبر داد، عدم تایید صلاحیت خود را انتقام جویی دولت می داند او در این باره گفت: «متاسفانه زمزمه‌های وجود داشت که دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود و چیدمانی که برای هیأت‌های اجرایی بود، کاملا هماهنگ با تصمیمات از پیش تعیین شده بوده و تا اهدافشان را در بحث خالص سازی به سرانجام برسانند.»

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی نوری قزلجه را در ادامه می خوانید:

 

  • آنچه که به صورت کتبی به من اعلام کردند، بندهای ۱، ۲، ۳ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات است که عدم اعتقاد به اسلام و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.
  • البته تصور من این است که هیأت اجرایی به کاری خارج از اختیارات خودش وارد شده و چنانچه در گزارشات به مراجع رسمی مستلزم نباشند، هیأت اجرایی نمی‌تواست به این موضوع ورود کند.
  • علی الحال آنان به این صورت به موضوع ورود کرده و به صورت تخریبی رای گیری کردند. البته من دلایل و و مستندات را درخواست کردم که به من ارائه کنند و تا بتوانم دفاعیات خودم را تنظیم کنم.
  • من سابقه چند دوره نمایندگی و تایید صلاحیت را دارم، با توجه به شناختم از خودم این دلایل کاملا ناروا و نادرست است.
  • حتما با امیدواری اعتراض خواهم کرد. من مطمئنم که یک قوه عاقله در کشور هست که کار را تنظیم کند؛ متاسفانه کسانی هستند که از اوضاع مراقبت می کنند تا یک جریان و جناح سیاسی خاص و جریان خالص ساز سرنوشت کشور را اینگونه رقم بزند به مشارکت حداکثری و انتخابات لطمه بزنند. من این دلایل را انتقام جویی دولت می توانم تفسیر کنم و به غیر از این موضوع دیگری نیست.
  • دقیقا این هشداری بود که من چند ماه قبل در یک مصاحبه بیان کرده بودم. دولت به جای آنکه انتخابات را مهندسی کند به کارهای اقتصادی، کنترل تورم، مسکن و وعده‌های خود به مردم برسد و به فکر رفع تحریم‌ها، فروش نفت و درآمدها فکر کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲

    اینهایی که رد صلاحیت شدند به جا به حق بود چون برای نفاق افکنی واستفاده از امکانات مجلس به مجلس میرفتن ودلشان مردم نسوخته بود وبرای ایجاد تشنج هر زری میزدند یک عده دیگر هم هستند که ملت خودش باید در رای گیری تودهنشان بزنند وپس بزند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها